۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
حمد سعیدی‌کیا در جمع دانشجویان شیرازی:

احمدی‌نژاد به برنامه معتقد نیست

محمد سعیدی‌کیا گفت: در جامعه اصولگرا شناخته می‌شوم، اما من عضو هیچ دسته و گروهی نیستم و از هم‌اکنون اعلام می‌کنم که نه ائتلاف می‌کنم و نه از کاندیداتوری استعفا می‌دهم و با حفظ استقلال در انتخابات حضور می‌یابم.
کد خبر : ۹۹۱۵۹
به گزارش صراط، محمد سعیدی‌کیا با حضور در دانشگاه شیراز در جمع دانشجویان اظهار داشت: دو مشکل عمده اقتصاد و کم شدن اعتماد مردم نسبت به مسئولان، در کشور وجود دارد که باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرند.

وی افزود: حضور چشمگیر مردم در سالروز پیروزی انقلاب، بیانگر همراهی و دلبستگی ملت به این نهضت و در کنار آن نارضایتی از عملکرد برخی مسئولان بود که لازم است با صداقت، این اعتماد را به مردم بازگردانیم. 

تمام مشکلات از تحریم نیست

این فعال سیاسی با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور در حد قابل قبولی بوده است ابراز داشت: ما درآمد بسیار داشتیم، اما کار‌هایی که در کشور انجام شده، کافی نبوده و دلیل آن عمل نکردن طبق برنامه است.

وزیر راه و ترابری دولت هاشمی‌ رفسنجانی اضافه کرد: مشکل اساسی در ساختار اقتصادی ما این است که درآمد حاصل از نفت، مستقیم به خزانه می‌رود و این مبلغ، حاصل کار و تلاش مردم نیست که لازم است به تولید تبدیل و به عنوان مالیات به خزانه وارد شود.

وزیر جهاد سازندگی دولت خاتمی در ادامه گفت: لازم است که از صندوق توسعه ملی حمایت شود و در واکنش به هر مشکل مالی که پیش می‌آید، نباید از این صندوق استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما شاهدیم که درآمد حاصل از نفت در راه عمران و آبادانی استفاده نمی‌شود و دولت‌های سه یا چهار دوره آینده با تلاش برای تصویب قانون‌های لازم می‌توانند این درآمد‌ها را برای سال‌های پیش رو در راه تولید به کار گیرند.

پرداخت یارانه برای کشور مفید نیست

سعیدی‌کیا با اشاره به عامل افزایش تورم که تزریق نقدینگی به کشور است خاطرنشان کرد: مبالغ بسیاری به عنوان یارانه به جامعه تزریق و باعث افزایش تورم شده، اما نمی‌‌توان یارانه پرداختی به مردم را حذف کرد و راه حل آن استفاده از نظرات کارشناسان و رسیدن به جمع‌بندی مطلوب در این زمینه است.

دولت باید در امر اقتصاد تنها ناظر باشد

وی با تعریف اقتصاد به معنای سرمایه‌گذاری و تولید در بیان راهکار‌های خروج از بحران اقتصادی گفت: دولت باید بستر مناسب و امن را برای فعالیت اقتصادی مردم فراهم آورد و خود به تبیین مقررات، هدایت سرمایه‌ها و نظارت بپردازد.

سعیدی‌کیا افزود: دولت نباید به عنوان مجری باقی بماند و شاهدیم که ورود دولت در هرجایی با مشکلاتی روبه‌رو بوده بنابراین مهم‌ترین وظیفه دولت، بسترسازی برای کار و تلاش مردم در اقتصاد است و باید فعالیت بخش خصوصی افزایش یابد.

نه ائتلاف می‌کنم و نه از کاندیداتوری استعفا می‌دهم

این فعال سیاسی با بیان اینکه به صورت مستقل وارد فضای انتخاباتی شده، بیان داشت: در جامعه اصولگرا شناخته می‌شوم، اما من عضو هیچ دسته و گروهی نیستم و از هم‌اکنون اعلام می‌کنم که نه ائتلاف می‌کنم و نه از کاندیداتوری استعفا می‌دهم و با حفظ استقلال در این صحنه حضور می‌یابم.

وزیر راه و ترابری دولت میرحسین موسوی در توضیح محل درآمد برای تبلیغات انتخابات آینده خود بیان کرد: در سال‌های پس از انقلاب و داشتن مسئولیت‌های گوناگون، دوستان و همکاران بسیاری را در سطح کشور یافته‌ام که مرا در برآوردن هزینه‌های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آینده، یاری می‌دهند همچنین در کنار آن هر کاندیدا می‌تواند 20 ساعت از صدا و سیما برای تبلیغ استفاده کند که فرصت خوبی است. 

اگر اصلاح‌طلبان به میدان نیایند، به خودشان ظلم کرده‌اند

وزیر جهاد سازندگی دولت خاتمی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات شورا‌ها و ریاست جمهوری آینده، گفت: اصلاح‌طلبان در عرصه انتخابات سال آینده حضور می‌یابند که اگر چنین نباشد در حقیقت به خودشان ظلم کرده‌اند.

وی در ادامه ابراز داشت: ما شاهدیم که چند اصلاح‌طلب برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند، همچنین صحبت از انتخابات آزاد نیز نوعی جفا به انقلاب در این 34 سال به شمار می‌آید.

ارتباط ما با دنیا باید با حفظ اصول باشد

سعیدی‌کیا درباره سیاست خارجی ایران و ارتباط با دیگر کشورها یادآور شد: باید با دنیا همکاری و تعامل مناسب داشته باشیم و با ایجاد رابطه اقتصادی بلندمدت می‌توان به رابطه سیاسی دوام بخشید.

وی با بیان اینکه دنیا در آمریکا خلاصه نمی‌شود و کشور‌های بسیاری برای ایجاد ارتباط وجود دارند، تصریح کرد: با دولت‌های بسیاری از جمله دولت‌های اروپایی و مسلمان، ارتباط سیاسی داریم و با تقویت ارتباط اقتصادی می‌توان به استوارتر شدن ارتباط سیاسی خوش‌بین بود و با توجه به اینکه هر کشور برای منافع خود کار می‌کند، ما نیز باید با حفظ اصول خود، ارتباط مطلوب با دنیا را در دستور کار قرار دهیم.

ارتباط با آمریکا در بحث سیاست کلی می‌گنجد

این فعال سیاسی با بیان اینکه در قانون اساسی کشور، برخی کارها سیاست کلی محسوب می‌شوند، اضافه کرد: ارتباط با آمریکا در بحث سیاست کلی نظام می‌گنجد و مسئولیت تصمیم‌گیری درباره آن با رهبری است که با وجود رئیس جمهوری همراه و هماهنگ، درباره این مسئله تصمیم‌گیری مطلوب انجام می‌گیرد.

محمود احمدی‌نژاد به برنامه معتقد نیست

وزیر راه و ترابری دولت هاشمی‌ رفسنجانی با برشمردن وعده‌های عملی نشده رئیس جمهور خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد بسیاری از وعده‌های خود را به دلیل نداشتن اعتقاد به برنامه، عملی نکرد.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه وی سازمان مدیریت را از محتوا خالی و تبدیل به معاونت ریاست جمهوری کرد که با توجه به مستقل بودن این سازمان، می‌توانستیم به ارائه کار تخصصی و خدمت به کشور از طرف سازمان مدیریت امیدوار باشیم.

فضای باز سیاسی ایجاد کننده نشاط در جامعه

سعیدی‌کیا اذعان داشت: باید توسعه اجتماعی در زمینه‌‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... در بستر قانون به وجود آید که این امر به وجود‌ آورنده نشاط در جامعه است.

این فعال سیاسی در پایان متذکر شد: لزوم ایجاد فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها به مراتب بیشتر است چراکه دانشجو به عهده گیرنده مسئولیت‌های کشور در آینده است و باید این قشر دارای احساس سیاسی باشد.

منبع: فارس