۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵

راه‌حل‌اوباما درقبال‌ ایران ‌از زبان‌ جان‌کری

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر بر حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران کرد ولی درباره سوریه مسلح کردن شورشیان را راهبرد درستی دانست.
کد خبر : ۹۹۲۵۱

به گزارش صراط،به نقل از سی ان ان، جان کری وزیر خارجه آمریکا در پایان سفر چند جانبه خود به چند کشور اروپایی و خاورمیانه در مصاحبه با شبکه سی ان ان درباره ایران، سوریه و کره شمالی گفت‌وگو کرد.

جان کری درباره سوریه از گفتن اینکه آمریکا هرگز شورشی‌های مخالف بشار اسد در سوریه را مسلح نمی‌کند، طفره رفت، اما گفت اوباما معتقد است این راهبرد که مسلح کردن شورشی‌ها به کشورهای دیگر واگذار شود، راهبرد صحیحی است. 

وزیر خارجه آمریکا درباره ایران نیز گفت: اوباما همچنان راه حل دیپلماتیک را ترجیح می‌دهد اما وی معتقد است که ایران باید به جامعه جهانی نشان دهد که برنامه هسته‌ای این کشور کاملا صلح آمیز است.

وی گفت: در جهان کشورهای زیاد دیگری هستند که برنامه هسته‌ای صلح آمیز دارند و آن را به جهان اثبات کرده‌اند. این موضوع زیاد پیچیده نیست.

جان کری درباره سفر «دنیس رادمن» بسکتبالیست مشهور آمریکایی به کره شمالی تاکید کرد که سفر رادمن به پیونگ یانگ و دیدار با کیم جونگ اون باعث حل تنش میان کره شمالی با کشورهای دیگر نخواهد شد.

وی گفت: کره شمالی روش‌هایی در پیش گرفته که منطقه، کشورهای همسایه و اکنون مستقیما آمریکا را تهدید می‌کند.

برای کیم «جونگ اون» خیلی ساده است نیت خوب خود را اثبات کند؛ فقط نباید موشک دیگری شلیک کند یا آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد؛ فقط بگوید آماده مذاکره است.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند