۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹

نقش پررنگ مواد مخدر در جرایم

نقش مواد مخدر در بروز جرایم انکارناپذیر است و در ده جرم اول کشور معمولاً پای مواد مخدر در میان است.
کد خبر : ۹۹۳۳۳
به گزارش صراط،حجت‌الاسلام صدرحسینی در حاشیه گردهمایی معاونین اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت بودجه معاونت پیشگیری از وقوع جرم گفت: از نظر بودجه آنچه که در لایحه بودجه در مجلس به تصویب رسیده دولت بودجه‌ای را برای پیشگیری از وقوع جرم اختصاص داده است.

وی افزود: دستگاه‌ها به حسب وظایف ذاتی خود مأموریت دارند تا از بودجه اختصاص یافته خود بخشی را صرف پیشگیری از وقوع جرم کنند بنابراین اگر این اتفاق بیافتد از لحاظ بودجه مشکلی نداریم.

معاون اجتماعی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برای سال آینده مشکلات بودجه‌ای مدنظر ماست، در دو سالی که از شکل‌گیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم می‌گذرد بیش از 20 دستگاه ذیربط با ما همکاری داشته‌اند.

صدرحسینی تصریح کرد: دستگاه‌های ذیربط بدون الزام قانونی کارهای خود را با ما هماهنگ کردند بنابراین اگر قانون سازمان پیشگیری از وقوع جرم به تصویب برسد اتفاقات بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی در خصوص اولویت معاونت پیشگیری در برخورد با جرایم گفت: 10 جرم اولی که طبق آمار قوه قضاییه اعلام شده اولویت اصلی ما برای پیشگیری از وقوع جرم قرار دارند.

معاون اجتماعی قوه قضاییه در خصوص مواد مخدر گفت: در حال حاضر مواد مخدر نقش پررنگ‌تری در بروز جرایم دارد اما از آنجایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه فعال است ما نمی‌توانیم مبارزه با مواد مخدر را اولویت اصلی خود قرار دهیم.

صدرحسینی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا اعمال مجازات‌هایی همچون اعدام می‌تواند جرایم را کاهش دهد گفت: اگر بخواهیم از مجازات اعدام به عنوان تنها راه‌حل استفاده کنیم بدون شک تاثیرگذار نیست اما اعمال این مجازات به عنوان یک راهکار جنبی باید موردنظر باشد اما سهولت مجازات اعدام نباید ما را از راه‌های پیشگیرانه سخت باز دارد.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند