۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵

ترویج مسیحیت وراه اندازی کلیساهای خانگی

اخیرا در شهرهای مذهبی بر اساس گزارشات رسیده مطلع شدیم که گروه هایی بصورت ناشناس درصدد تشکیل کلیساهای خانگی هستند و بشدت افکار مسیحیت را ترویج می کنند.
کد خبر : ۹۹۳۴۳

به گزارش صراط، این گروه های ناشناس که مدتی است فعالیت های خود را در کلیساهای خانگی آغاز کرده بودند با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت اطلاعات از هم پاشیده شدند اما هنوز هم افرادی معدود در شهرهای مذهبی هستند و اقدام به ترویج افکار مسیحیت می کنند.

پاپ بندیکت شانزدهم قبل از استعفایش در دیدار با نمایندگان کلیسای کاتولیک ایران مستقر در لندن تشکیل کلیساهای خانگی را یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای تبلیغ مسیحیت در ایران ارزیابی کرد که تاکنون تنها در شهر مقدس مشهد و قم بیش از 400 کلیسای خانگی کشف شده است وبا هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت اطلاعات از هم پاشیده شده اند.

کلیساهای خانگی محل‌هایی هستند که از سوی سازمان‌های کلیسایی خارج از کشور با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده می‌شوند،تا امورات جذب در آنها صورت بگیرد.

سرکردگان این کلیساهای خانگی در بازجویی های وزارت اطلاعات ارتباط با خارج از کشور را صریحا اعلام کرده اند و اینکه با هدف دور کردن جوانان از اسلام کلیساهای خانگی را تشکیل می داده اند .

اخیرا در شهرهای مذهبی سی دی هایی همراه با شب نامه هایی با عنوان مسیحیت و یا اسلام توزیع شده است که درصدد جذب جوانان به مسیحیت و دوری از اسلام ناب محمدی هستند .

تبلیغات شهری مخفیانه مسیحیت شامل طیف وسیعی از اقدامات نظیر : دیوارنویسی، ترسیم صلیب بر روی دیوار اماکن عمومی و خصوصی و مساجد ، توزیع رایگان کتاب‌هایی نظیر «بهای محبت»، «‌حیات در مسیح»‌ و... توزیع سی‌دی‌های تبلیغی رایگان نظیر «عشق»، «خدا محبت است»، «کتاب آفرینش»، «‌داستان خدا» و ... نیز از این دست اقدامات هستند که بشدتتبلیغ می شود.

بر اساس گزارشات وزارت اطلاعات افرادی که به عنوان سرکردگان این کلیساهای خانگی اقدام کرده اند سفرهای متعددی به انگلستان و کشورهای اروپایی داشته اند و دیدارهای نیز با رهبران مسیحیان که برای ترویج مسیحیت در ایران فعالیت می کنند داشته اند.

سرکردگان این گروه ها برای جذب نیروی خود اقدام به برپایی کلاس هایی نظیر آموزش موسیقی ، کلاس های رفع وسواس ، اموزشگاه شطرنج واز این قبیل کلاس ها درصدد جذب جوانان دختر و پسر به سمت کلیساهای خانگی در شهرهای مذهبی هستند.

 

اهداف کلیساهای خانگی در ایران

شاید با شنیدن نام کلیسای خانگی این سوال در ذهن بسیاری پیش بیاید که چه طور یک کلیسا می‌تواند یک خطر برای دین ستیزی و حذف این عنصر الهی از زندگی مردم باشد. مگر دین مسیحیت جزو ادیان رسمی جمهوری اسلامی ایران نیست و در قانون اساسی به آن اشاره نشده است؟ شاید بتوان پاسخ این سوال‌ها را با این سوال داد که چرا با توجه به وجود صد‌ها کلیسای فعال در سطح کشور و اجازه برگزاری آزادانه مراسمات مذهبی، کلیسهای خانگی که جنبه مخفی دارند، در حال شکل گیری است؟


آن چیز که برخی از دستگیر شدگان کلیساهای خانگی به آن اعتراف کرده‌اند، این است که این اماکن که نام کلیسا را بر خود نهاده‌اند نه تنها مکانی برای عبادت نیست بلکه به مکانی برای ترویج عقاید ضد دینی به ویژه اسلامی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است. به گفته این افراد، مسئولان این کلیسا‌ها به هیچ وجه دین مسیح را تبلیغ نمی‌کنند و فقط قصدشان کم کردن تعداد جوانان مسلمان و دین گریز کردن آن‌ها است و تحت هیچ شرایط برایشان مهم نیست که چقدر به مسیح ایمان دارند. بنابراین این اماکن به محلهای برای ترویج موضوعات غیراخلاقی و اعمال خلاف عرف و مذهب تبدیل شده است.

ویژگی‌ها

برخلاف کلیسایی‌های رسمی که خود را در مسائل سیاسی دخیل نمی‌کنند، این فرقه‌های انحرافی در کلیساهای خانگی شدیدا سیاسی شده و به سوی خشونت‌گرایی حرکت می‌کنند.

در اغتشاشات سال 88 برخی از دستگیر شدگان به صراحت موضوع ارتباط شان را با کلیساهای خانگی اعلام کرده اند و اینکه سرکردگان این کلیساهای خانگی انها را تشویق به شرکت در اغتشاشات و تخریب اموال عمومی کرده اند .


در پایان جهت تنویر افکار خوانندگان عزیز در خصوص این‌که چرا به این گروه‌ها، فرقه گفته می‌شود، به شاخصه‌هایی اشاره می‌شود که تمام اندیشمندان و متفکران این حوزه بر آن متفق‌القول هستند:
1 ـ تشکیل محافل مخفیانه
2 ـ ارتباط با کشورهای بیگانه
3 ـ خشونت‌گرایی و ترور درون‌گروهی
4 ـ گرفتن تعهد سرسپردگی از کسانی که جذب این گروه‌ها می‌شود.
5 ـ استفاده از روش‌های کنترل ذهنی برای جذب افراد.


هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد کلیساهای خانگی

رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۱۳۸۹ در سفرشان به قم و در اجتماع مردم این شهر با اشاره به تهدیدهای کلیساهای خانگی برای تضعیف اعتقادات دینی مردم در کشور فرمودند: «… براى اینکه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى کم کنند. در داخل کشور، از طرق مختلف، پایه‌هاى ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل کنند؛ از اشاعه‌ى بى‌بندوبارى و اباحیگرى، تا ترویج عرفانهاى کاذب – جنس بدلى عرفان حقیقى – تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبکه‌ى کلیساهاى خانگى؛ این‌ها کارهائى است که امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینى دشمنان اسلام دارد انجام می‌گیرد؛ هدفش هم این است که دین را در جامعه ضعیف کند.»

این، موضوعی است که می توان با خواندن گزارش تکان دهنده روزنامه اصولگرای "جوان" به راحتی بدان پی برد. طبق گزارش این روزنامه، تنها در شهر مقدس مشهد 200 کلیسای خانگی کشف شده است.  
البته ناگفته پیداست که اسلام گریزی در جامعه ما در برابر اعتقادات دینی اکثر قریب به اتفاق مردم مسلمان کشورمان، هنوز ناچیز است اما نمی توان از کنار همین میزان نیز با بی اعتنایی گذشت و وجود شگفت انگیز این همه کلیسای خانگی، آن هم در شهر مذهبی و مقدسی مانند مشهد را نادیده گرفت.

در واقع، منظور از ناچیز بودن این روند، قیاس آن با کلیت جامعه دینی ماست والا باید اذعان داشت که موضوع به این سادگی ها هم نیست چه آنکه وقتی در مشهد الرضا (ع) چنین وضعیتی حاکم باشد باید با نگرانی بیشتری به واکاوی موضوع در شهرهای دیگری مانند تهران پرداخت.

متاسفانه تبلیغ دین در جامعه ما، عمدتا در گفتار متوقف مانده و کمتر به جنبه های عملی تبلیغ پرداخته شده است. این نکته ای است که متولیان دین در جامعه که درد دین دارند باید بدان بپردازند و بدانند که گفتار و تبلیغ لسانی، اگر چه لازم است اما به هیچ روی کافی نیست .
چند روز پیش امام جمعه قم نسبت به تلاش دشمنان برای ایجاد کلیساهای خانگی هشدار داد و از مسئولان فرهنگی به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی خواست که در زمینه ترویج آموزه‌های دینی و اعتقادی پیشرو باشد.


حجت‌الاسلام سعیدی نسبت به تلاش دشمنان برای ایجاد کلیساهای خانگی هشدار داد و از مسئولان فرهنگی به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی خواست که در زمینه ترویج آموزه‌های دینی و اعتقادی پیشرو باشد.


وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها در معرض آسیب هستند، خواستار اجرای طرح‌های تبلیغی کارآمد برای پوشش دادن این خانواده‌ها شد و گفت: حضور روحانیون در کانون خانواده‌ها برای ترویج مسائل اعتقادی و بیان احکام شرعی بهترین نوع تبلیغ است که اثرگذاری خوبی دارد  .

 

چه افرادی جذب کلیساهای خانگی می شوند؟

عمده افرادی که جذب مسیحیت و کلیساهای خانگی می سوند دختران و پسران فراری از خانه،افراد معتاد که در مراحل ترک اعتیاد هستند به ویژه در کمپ‌های بازپروری،افرادی که دارای مشکلات عاطفی و احساسی هستند، بعضا افرادی که نارضایتی‌هایی از عملکرد سیستم حکومتی دارند ، عمده افرادی هستند که به سمت مسیحیت و کلیساهای خانگی جذب می شوند .

 

شیوه‌های اغوا

از مهمترین شیوه‌های اغوا توسط این فرقه، تبلیغ این موضوع است که شما با گرویدن به این فرقه، از آزادی عمل برخوردار شده و تمام قیود شرعی و عرفی از اعمال شما برداشته می‌شود. این در حالی است که مسیحیان واقعی نیز دارای اصول شرعی هستند که پیروان راستین آن، ملزم به رعایت آن هستند اما در این کلیساهای خانگی افراد را به بی بند وباری و فحشا سوق می دند و در لجن هواهای نفسانی غرق می کنند.

جوانان و نوجوانان مسلمان ایرانی باید منتشر کننده دین مبین اسلام باشند و از ان در هر جای دنیا دفاع کنند و هرگز نباید بگذارند افرادی خودفروخته که فقط به دنبال اهداف سرکردگان خارج نشینشان هستند انها را از دین شان دور کنند و به بیراهه بکشانند .