۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸

شباهت های «مشایی» و «شهید چاوز»

کد خبر : ۹۹۳۹۸
"صراط" – صبح امروز خبر درگذشت رئیس جمهور فقید ونزوئلا، هوگو چاوز، موجب آن شد که محمود احمدی نژاد دست به قلم شود و پیامی را خطاب به کفیل ریاست جمهوری ونزوئلا و ملت این کشور ارسال نماید.
با نگاهی اجمالی بر نامه ارسالی از سوی احمدی نژاد در پی درگذشت چاوز، صفات بکار گرفته شده در مدح رئیس فقید جمهوری ونزوئلا یادآور پیامی است که چند ماه پیش رئیس جمهور در پی انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت ریاست دبیرخانه جنبش عدم تعهد صادر نموده بود.

در بخشی از نامه اخیر احمدی نژاد به کفالت ریاست جمهوری ونزوئلا می خوانیم: «هوگو چاوز نامی آشنا برای همه ملت‌هاست. نام او یادآور زلال پاکی و مهربانی، شجاعت، پایمردی، عشق به مردم و فداکاری و تلاش بی‌وقفه برای خدمت به مردم به ویژه محرومین و زخم خوردگان از استعمار و استکبار است. او انسانی عمیقاً موحد و مؤمن و پایبند به ارزش‌های انسانی و آسمانی و باورمند به راه انبیاء الهی و حاکمیت جهانی عدالت و عشق به رهبری صالحان بود»

حال جای دارد تا پیام رئیس جمهور را پیرامون نصب اسفندیار رحیم مشایی بعنوان رئیس دبیرخانه  جنبش عدم تعهد را نزد مورد بازبین قرار دهیم. در بخشی از این پیام نیز چنین آمده است: «اينجانب جنابعالي را انساني موحد، مؤمن، پاك، صبور و داراي قلب و انديشه اي زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهاي الهي و آحاد مردم جهان و عميقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوي، حاكميت جهاني توحيد، عدالت، عشق و آزادي و مديريت مشترك ملت ها و فردي شايسته، مدير، مدبر و امين و از جهات گوناگون توانمند مي شناسم و آشنايي و همكاري با شما را براي خود هديه اي الهي و افتخاري بزرگ مي شمارم»

نکته جلب آنکه در هر دو پیام، هر دو فرد مورد خطاب، اشخاصی زلال؛ پاک؛ عاشق؛ موحد؛ مومن؛ عادل؛ پایبند و دلبسته به ارزشهای الهی و انسانی و ... عنوان می شوند.