۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۲

رشد شمار ميلياردرها در جهان

بر اساس تازه ترين رده بندي ثروتمندان جهان، در حال حاضر هزار و چهارصد و بيست و شش نفر در جهان ميلياردر هستند که اين رقم دويست نفر از رده بندي سال گذشته بيشتر است.
کد خبر : ۹۹۴۸۶
به گزارش صراط،بيست و هفت سال پيش فقط صد و چهل ثروتمند در جهان شمارش شده بودند. در آن زمان اين صد و چهل فرد ميلياردر، جمعا 295 ميليارد دلار ثروت داشتند. امروز ثروت ميلياردرها به 5400 ميليارد دلار مي رسد. اگر همه اين ميلياردرها به يک کشور تعلق داشتند تقريبا چهارمين قدرت اقتصادي جهان را تشکيل مي دادند.


بيشترين تعداد ميلياردرها در جهان در کشورهاي آمريکا(با 442 ميلياردر)، چين(با122 ميلياردر)، روسيه (با 110 ميلياردر) و آلمان هستند.
چهار کشور امسال به جمع ميلياردرهاي جديد پيوسته اند که هر کدام يک ميلياردر دارند. اين چهار کشور عبارتند از آنگولا، نپال، سوازيلند و ويتنام.


اين ميلياردرها يا شخصا شهرت جهاني دارند يا شرکتهايشان. فرد اول در اين رده بندي کارلوس اسليم مکزيکي است که براي چهارمين سال پياپي در راس اين فهرست است. فرد دوم بيل گيتس است که مرد سابق شماره يک مايکروسافت به شمار مي رود. مرد شماره سه در اين رده بندي آمانسيو اورتگا از اسپانيا است که شناخته شده نيست اما برند متعلق به وي مشهور است زيرا او در راس فروشگاههاي زنجيره اي زارا قرار دارد.



مسن ترين ميلياردر نود و هفت سال سن دارد که از خانواده راکفلر است و جوانترين آنها بيست و هشت ساله است که از شريکان مارک زوکربرگ (موسس فيس بوک)است. حتي يک کشيش برزيلي نيز در اين فهرست قرار گرفته است.