۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۵

واکنش بشار اسد به درگذشت چاوز

بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ارسال پیام تسلیت به معاون هوگو چاوز، درگذشت وی را خسارت بزرگی برای ملت سوریه دانست.
کد خبر : ۹۹۴۹۹
به گزارش صراط،به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: بشار اسد رئیس جمهور این کشور با ارسال پیام تسلیت به معاون هوگو چاوز، درگذشت وی را ضایعه ای بزرگ برای خود و ملت سوریه دانست.

اسد در این پیام ضمن تسلیت به ملت ونزوئلا تاکید کرد: « درگذشت برادر و دوست عزیز و رئیس جمهور مبارز ونزوئلا همانقدر که برای ملت ونزوئلا و تمام آزادگان جهان خسارت بزرگی است برای شخص بنده  و ملت سوریه نیز به مثابه زیان بزرگی است».

چاوز ایستادگی حماسی را به نمایش گذاشت

در پیام مزبور آمده است: « مرگ، یکی از رهبرانی را که حافظ حاکمیت کشورش بود، به کام خود کشید؛ رهبری که ایستادگی حماسی را در برابر تلاش های آمریکا و حامیان آن برای تسلط بر ملت ها و کشورهای جهان به نمایش گذاشته و از دخالت در مسائل داخلی کشورش جلوگیری کرد».

اسد در پیام خود می افزاید: « چاوز حامی آزادی و پیشرفت آمریکای لاتین و تبدیل آن به سمبل استقلال و آزادی بود و از بین مردم خود برخاسته و همواره بر حفظ حقوق و منافع آنان تاکید داشت و در اداره کشور نیز بر همین اصول تکیه می کرد».

در پیام تسلیت رئیس جمهور سوریه علاوه بر تاکید بر حفظ روابط دو کشور برادر سوریه و ونزوئلا در زمینه های سیاسی و اقتصادی و نیز اجتماعی و فرهنگی، آمده است: چاوز کوشید واقعیت جنگ علیه سوریه را برای  افکار عمومی جهان و نیز مردم آمریکای لاتین شفاف ساخته و توضیح دهد».

بشار اسد در پایان پیام تسلیت خود تاکید کرد: « همواره یاد و خاطره چاوز در ذهن و تاریخ ما باقی خواهد ماند و دستاورهای بزرگ او نیز برای ملت ونزوئلا و ملت های آزاده جهان فراموش نشدنی است و یاد او و مقاومت و ایستادگی اش گنجینه ای برای ما و بشریت خواهد بود».

منبع: فارس
نظرات بینندگان
سید هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۱
۱۰
۱
اینو میگن پیام تسلیت نه اونکه احمدی نژاد فرستاد و اون رو یکی از یاران امام زمان دانست