۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴

شایع ترین علت مرگ كودكان

شایع‌ترین علت‌های مرگ حوادث غیر عمدی در كودكان، بسته شدن راه‌های هوایی و تنفسی در كودكان بر اثر بلعيدن اشياء كوچك باطري كتابي رخ مي دهد.
کد خبر : ۹۹۶۷۶
به گزارش صراط، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد گفت: شايع ترين مرگ در حوادث غير عمد در كودكان بلعيدن اشیای كوچك مثل باطري كتابي است.

رضا سعیدی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری جامعه ایمن کلانشهر مشهد اظهار کرد: شایع‌ترین علت‌های مرگ حوادث غیر عمدی در كودكان، بسته شدن راه‌های هوایی و تنفسی در كودكان بر اثر بلعيدن اشياء كوچك باطري كتابي رخ مي دهد.

وي با تاكيد بر اينكه ساخت اسباب بازيهاي ايمن در درجه اهميت بالايی قراردارد افزود: 30 درصد مرگ و میر در گروه سنی زیر 5 سال اتفاق مي افتد و حدود 55 درصد نیز در گروه سنی 65 سال است.

سعيدي گفت: علت‌های اصلی مرگ در مشهد، بیماری‌های قلبی‌عروقی، سرطان‌ها، مشکلات دستگاه‌های تنفسی و حوادث غیر عمدی است.

وي افزود: حدود یک‌هزار و 657 مورد مرگ براساس حوادث غیرعمد در مشهد رخ داده که هشت درصد از کل علت‌های مرگ را تشکیل می‌دهد.

سعيدي با اشاره به آمار حوادث غير عمد بيان كرد: نقش و هدف جامعه ایمن همکاری میان دستگاهها و نهادهاي مختلف در جامعه است تا در راستای کاهش آسیب‌ها و ارتقای ایمنی در جوامع که امنیت و آسایش را به همراه دارد ، حركت كنيم.

وي يادآور شد : مرگ ومير بر اثر تصادفات و حوادث رتبه سوم بعد از بيماريهاي قلبي و مغزي را دارد و حدود هزار نفر در سال بر اثر حوادث حمل ونقل جان خود را از دست مي دهند.

سعیدی با بيان اينكه جامعه ایمن از صدمات واز حوادث منجر به فوت جلوگیری می‌کند تاكيد كرد: بايد بر مبنای برنامه و الگوی علمی موقعیت‌های آسیب‌زا، گروه‌های در معرض خطر را شناسایی و با پیشگیری از حوادث، برنامه‌هایی در راستای کاهش آسیب‌ها ارائه دهيم.

وي ابراز اميدواري كرد با پیگیری و برگزاری جلسات جامعه ایمن از حوادث غیرعمدی در کودکان و افرادی که در سنين مولد هستند  جلوگیری و مشهد جامعه ایمن درجوامع بین‌المللی شود.


منبع: مهر