۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱

وقتی سه زن می نویسند

رمان مشترکی که سه زن نویسنده معاصر چند سال است مشغول نوشتن آن هستند، مراحل پایانی نگارش خود را طی می‌کند.
کد خبر : ۹۹۷۳۲
به گزارش صراط،بعد از نگارش و انتشار «علائم حیاتی یک زن» نوشته مشترک فرزانه کرم‌پور، مهناز رونقی و لادن نیکنام، سه نویسنده نامبرده خبر آغاز نگارش دومین رمان مشترک خود را اواخر سال 89 اعلام کردند. ماه‌های پایانی سال 89 اعلام شد طرح این رمان مشترک ریخته شده و قرار است تالیف و نگارشش شروع شود. همزمان با پایان یافتن نگارش «علائم حیاتی یک زن» بود که اعلام شد طرح اصلی رمان ریخته شده، ولی به دلیل مشغله مهناز رونقی یکی از نویسندگان این تیم سه نفره، هنوز نگارش کتاب آغاز نشده است.

این رمان ابتدا یک بار تا نیمه‌های راه پیش رفت اما بنا به نظر نویسندگانش، پیشروی‌اش متوقف شده و مدتی صرف پی‌ریزی طرح جدید آن شد تا رمان با طرح و ساختار دیگری نوشته شود. به این ترتیب نوشتن دومین رمان مشترک کرم‌پور، رونقی و نیکنام با طرح و قالبی جدید شروع شد.

همان‌طور که در آخرین پیگیری‌های  از وضعیت رمان مورد نظر اعلام شده بود، بهار سال 92 زمان تحویل آن به ناشر خواهد بود. در حال حاضر نیز این رمان در مرحله پایانی نگارش است. طبق نظر نویسندگان اثر، این کتاب از «علائم حیاتی یک زن» مشترک‌تر و با مشارکت بیشتری نوشته شده است. به قول دیگر نوشته‌های نویسندگان در این اثر، در هم‌تنیده‌تر از اولین رمان مشترک‌شان است. «علائم حیاتی یک زن» در قالب یک اثر اپیزودیک نوشته شده و مشخص بود که هر ایپزود توسط کدام نویسنده نوشته شده است اما این رمان چنین ساختاری ندارد و مشخص نیست کدام فصل توسط کدام نویسنده نوشته شده است.

این رمان نزدیک به 30 فصل دارد و حجمی بین 250 تا 300 صفحه خواهد داشت. اجرای آن نیز به تعبیر نویسندگانش، نسبت به رمان قبلی، اجرایی مینی‌مال‌تر است و ریتم و ضرباهنگ تندتری دارد.

3 نویسنده زن، رمان خود را با محوریت موضوع زنان، بهار سال 92 به انتشارات ققنوس تحویل خواهند داد.



جدیدترین عکس ها، فیلم و صوت را در سرویس چندرسانه ای صراط  بخوانید.


منبع: مهر
برچسب ها: رمان نویسنده صراط
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم