۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴

پیش بینی نرخ طلای جهانی در هفته آتی

شرکت کنندگان در آمارگیری کیتکو در مورد پیش‌بینی مسیر آینده قیمت طلا تقریبا در سه گروه مختلف قرار می‌گیرند.
کد خبر : ۹۹۹۴۵

به گزارش صراط،نظرات شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو در مورد مسیر آینده قیمت طلا تقریبا به سه دسته مساوی تقسیم می‌شود. 25 نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند.

از این میان 6 نفر افزایش قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنند، 9 نفر انتظار کاهش قیمت‌ها را در هفته آینده دارند و 10 نفر اعتقاد دارند که قیمت طلا در هفته آینده ثابت یا با نوسانات اندکی همراه خواهد بود. با این حساب 24 درصد از این افراد طرفدار افزایش قیمت هستند در حالیکه 36 درصد طرفدار کاهش قیمت در هفته آینده هستند.

40 درصد نیز پیش بینی می‌کنند که قیمت‌ها در هفته آینده ثبات یا نوسانات بسیار اندکی را تجربه کنند. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که آمارهای اقتصادی منتشر شده در مورد وضعیت اقتصادی آمریکا به ویژه آمار اشتغال ماه فوریه منتشر شده در روز جمعه، نشان از بهبود شرایط اقتصادی دارند.

پیتر هاگ (Peter Hug)، مدیر بخش تجارت بین الملل سایت کیتکو، طرفدار کاهش قیمت‌ها در هفته آینده است و معتقد است که "در حال حاضر از آنجاییکه شاخص ارزش دلار در برابر یورو و به ویژه در برابر ین کاهش یافته است، فرصت خوبی برای شکستن سطوح قیمت حمایتی در بازار طلا به وجود آمده است.

 از سوی دیگر سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالاتر از 2 درصد رسیده است و به نظر می‌رسد که وضعیت اقتصادی رو به بهبود است، بنابراین به احتمال زیاد سیاست‌های تسهیل پولی فدرال رزرو زودتر از نیمه سال 2014 متوقف خواهد شد. در نتیجه من فکر می‌کنم که قیمت طلا کاهش یابد."

با توجه به قراردادهای آتی طلا برای تحویل در ماه آوریل، بسیاری از شرکت کنندگان در آمارگیری این هفته کیتکو اعتقاد دارند که در هفته آینده، قیمت‌ها در محدوده 1550 تا 1600 دلار در هر اونس نوسان خواهند کرد.

دارین نیوسام (Darin Newsom)، تحلیل‌گر ارشد یک شرکت سرمایه‌گذاری، معتقد است که "قیمت طلا در قراردادهای تحویل برای ماه آوریل همچنان ثابت و یا با تغییرات بسیار اندکی همراه خواهد بود. آمارهای هفتگی نشان از افزایش قیمت‌ها در روزهای آینده ندارد و همچنان نشاندهنده شرایط کاهشی پرشتاب است. چنین وضعیتی به این معنا است که قراردادها بر اساس آخرین قیمت‌های کاهشی بسته خواهد شد و این روند تا زمان دیده شدن نشانه‌ها و علایم افزایشی در بازار، ادامه خواهد داشت."

طرفداران افزایش قیمت طلا معتقد هستند که هیچ تغییری در عوامل اصلی و بنیادی تغییرات قیمت طلا رخ نداده است و بنابراین قیمت‌ها افزایش خواهد یافت.

بیل گلدمن، تحلیل‌گر یک شرکت سرمایه‌گذاری، معتقد است که "هیچ تغییر بنیادی، واقعی و ملموس در بازار طلا رخ نداده است. اقتصادهای جهانی در وضعیت بحرانی و رکود قرار دارند و رسانه‌ها در مورد بهبود اوضاع بازار کار و مسکن غلو می‌کنند و این شرایط بحرانی تا پنج سال آینده ادامه خواهد داشت. در نتیجه به کارگیری ابزارهای سیاستی برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی در شرایط رکود می‌تواند منجر به ایجاد حباب در بازار ارز و دارایی‌ها شود. بنابراین من فکر می‌کنم که قیمت‌های طلا افزایش خواهد یافت."

منبع: بانکیا

جدیدترین عکس ها، فیلم و صوت را در سرویس چندرسانه ای صراط  بخوانید.



منبع: بازتاب