۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵

روسیه به‌رابطه با ایران‌اهمیت‌زیادی‌می‌دهد

رئیس کمیسیون اقتصادی و دارایی دومای روسیه در دیدار با هیئت ایرانی شرکت‌کننده در نشست بین‌المجالس در کانادا گفت: روسیه به توسعه روابط با ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه، اهمیت فراوانی می‌دهد.
کد خبر : ۸۵۰۲۸

به گزارش صراط به نقل از اداره اخبار مجلس، هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای حاشیه‌ای خود در اجلاس بین‌المجالس در کبک کانادا، با هیئت‌های روس و افغان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ایرج ندیمی در دیدار با هیئت روسیه، روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و روسیه را به عنوان دو همسایه بزرگ و قدرتمند بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: مجلس از تقویت و استحکام مناسبات و همکاری‌های فیمابین دو کشور در تمام زمینه‌های ممکن حمایت می‌کند.

در این دیدار همچنین «سرگئی گاوریلوف» رئیس کمیسیون اقتصادی و دارایی دومای روسیه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی و کلیدی خواند و افزود: روسیه به توسعه روابط و همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مطرح و مهم در منطقه اهمیت فراوانی می‌دهد.

وی با اشاره به اشتراک مواضع فیمابین دو کشور در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی خواستار توسعه هر چه بیشتر همکاری‌های تهران-مسکو در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی شد.

همچنین در دیدار هیئت ایرانی با هیئت پارلمانی افغانستان، طرفین با اشاره به اشتراکات تاریخی، تمدنی، فرهنگی و دینی توسعه همکاری‌ها و مناسبات متقابل را در جهت منافع ملت‌های دو کشور و صلح و ثبات منطقه‌ای ارزیابی کردند.

در این دیدار همچنین از تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در طول دوره‌های مختلف جهاد و مقاومت در افغانستان در جهت استقرار صلح و ثبات در این کشور قدردانی از سوی هیئت افغان به عمل آمد.

ایرج ندیمی رئیس گروه بین‌المللی و هیئت همراه متشکل از پژمان‌فر، نوروزی، بت‌کلیا و خانم میرگلوبیات نیز بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل مشکلات افغانستان جهت ادامه روند تثبیت دموکراسی و ثبات در این کشور تأکید کردند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
رسانه هفت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
۸
۰
بالاخره شعار نه شرقی نه غربی امام باید یجوری عملی بشه دیگه