۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴

تنفس مصنوعی دولت به احزاب حامی فتنه

وزارت کشور قصد دارد از چهره های اصلاح طلب دخیل در فتنه تحت پوشش فعالیت حزبی برای جلسه هم اندیشی با دولت دعوت به عمل آورد.
کد خبر : ۱۵۱۱۵۰
صراط: قائم مقام وزیر کشور روز چهارشنبه ، با بیان اینکه نشست وزیر کشور با احزاب در کمتر از 20 روز آینده برگزار می شود، گفت: از 48 حزب با گرایش های مختلف سیاسی برای حضور در این نشست دعوت به عمل خواهد آمد.
 
وی با بیان اینکه برای این نشست از 48 حزب دعوت به عمل خواهد آمد، گفت: تمام احزابی که در چارچوت قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی با گرایشهای مختلف اعم از اصولگرایی ، اصلاح طلبی، اعتدالگرایی و مستقل فعالیت می کنند در این نشست حضور خواهند داشت.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی 20 آذرماه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، از نشست خود با احزاب سیاسی کشور خبر داد و گفت: در این نشست، که تلاش می‌کنیم ظرف دو هفته آینده برگزار شود، سیاست‌ها و دیدگاه‌های دولت در مورد احزاب را تشریح خواهیم کرد و نقطه‌نظرات احزاب را نیز جویا می‌شویم.

 به دنبال دعوت وزارت کشور از 48 حزب سیاسی برای حضور در کنگره هم اندیشی احزاب، برخی تحزاب دخیل در فتنه 88 غاز جمله اعضای مجمع روحانیون در صدد برآمده اند به این بهانه خود را در معرضعموم جامعه قرار دهند.

شنیده شده  محمد خاتمی به عنوان رئیس شورای مرکزی مجمع و موسوی خوئینی ها به عنوان دبیر کل مجمع در این نشست شرکت کنند.

این در حالی است که مجمع روحانیون با بیانیه های ساختارشکنانه خود پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 نقش موثری در فتنه ایفا کرد و هنوز دستگاه ذیربط به اتهامات آنان رسیدگی نکرده است.

مجمع روحانیون مبارز، از تشکل‌های مطرح سیاسی مذهبی در ایران است که از گروههای اصلاح‌طلب و چپ‌گرای مذهبی به شمار می‌رود. این تشکل با انشعاب از جامعه روحانیت مبارز و با موافقت امام خمینی در سال 1366  تشکیل شد. رهبری آن را از ابتدا تا سال 1384 مهدی کروبی بر عهده داشت. هم‌اکنون محمد خاتمی رئیس شورای مرکزی این تشکل است و محمد موسوی خوئینی‌ها دبیرکلی آن را بر عهده دارد.

بیانیه مجمع بعد از انتخابات سال 88

این مجمع طی بیانیه ای که یک روز بعد از انتخابات و در فضای ملتهب جامعه منتشر شد همسو با ضد انقلاب خارج نشین که طیفی از سروش تا گوگوش را در بر می گرفت خواهان ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن شد.
در بیانیه مجمع روحانیون مبارز که پس از جلسه فوق العاده این تشکل منتشر شد ضمن ابراز تاسف از رویکرد مجریان و ناظران انتخابات تصریح شده بود :
«مجمع روحانیون مبارز در جلسه ای فوق العاده به این نتیجه رسید که برای دفاع از جمهوریت اسلامی نظام و بازگرداندن اعتماد عمومی و نگاهبانی از موج آشتی ملی با صندوق های رای ، ابطال این انتخابات و تجدید آن در فضایی عادلانه تر و منطقی تر راه کار مناسب است . » واین گونه بود که مجمع روحانیون مباز نیز همانند سایر گروه های اصلاح طلب و نیز ضد انقلاب خارج از کشور بر طبل شایعه تقلب در انتخابات کوبید و بی آن که متوجه باشد پایه های مشروعیت خود را به لرزه درآورد.
 
طرح های برهم زدن نماز جمعه
پس از وقایع بعد از انتخابات رهبری تصمیم گرفتند نماز جمعه 29 خرداد را اقامه کنند و برای همه نیروها از هر طیفی روشن بود که صحبت های ایشان در خطبه ها فصل الخطاب است . بر اساس اخبار به دست آمده جریان فتنه طی جلسه ای در میان خود تصریح کردند که اگر آن صحبت ها به عنوان فصل الخطاب محسوب شود تمام فعالیت های آنان خنثی شده و تمامی تلاش های آنان نقش بر آب خواهد شد.
در همین رابطه چند راهکار به بحث و بررسی گذاشته شد. یکی از این طرح ها این بود که روز پنج شنبه یک جمعیت 70-80 نفره اعم از استاد و دانشجو در دانشگاه تهران متحصن شوند و روزجمعه جمعیت خود را به سمت نماز جمعه آورده تا نماز بر هم بخورد .
یکی دیگر از برنامه هایی که مورد بررسی قرار گرفت این بود که جمعیتی در حوالی نماز جمعه به راه انداخته و یک فضای دو قطبی را در آن منطقه ایجاد کنند ، اما با توجه به هزینه بر بودن و عدم عملیاتی شدن این مساله تصمیم گرفتند مجمع روحانیون مبارز بیانیه ای صادر و برای روز شنبه 30 خرداد تظاهرات کنند . این اقدام یعنی اینکه ما نمی خواهیم به طور علنی در مقابل نظام بایستیم اما پیش از آنکه نظام موضع بگیرد ، ما درخواست مجوز برای راهپیمایی سراسری کرده ایم .
با این حال با توجه به برگزاری نماز جمعه 29 خرداد و تاکیدات رهبرمعظم انقلاب که حتی طیف های سبز با دست بند و سربند سبز در نماز جمعه شرکت کردند ، بخش عمده آنان بیانات رهبری را فصل الخطاب قرار داده و حرکات را تمام شده دانستند.
در این میان با توجه به بیانات رهبرمعظم انقلاب درحالی که انتظار می رفت مجمع روحانیون مبارز با سرلوحه قرار دادن قانون ، راهپیمایی مورد تاکید خود را لغو کنند اما متاسفانه این مساله روز شنبه و تنها ساعتی مانده به راهپیمایی طی یک اطلاعیه عملی گردید. در حقیقت مجمع روحانیون مبارز با این اقدام هم از بار حقوقی راهپیمایی خود را رهایی داد و هم این اقدام را پس از قطعی شدن سازماندهی برای راهپیمایی انجام داد ؛ درست زمانی که کار از کار گذشته بود.
سخنان صریح رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تاریخی 29 خرداد راه را مشخص کرد:
1- اختلافات باید از طریق راه های قانونی حل و فصل شوند .
2- رهبری با اردوکشی های خیابانی مخالف است .
3- رهبری زیربار بدعت های غیرقانونی نخواهد رفت.
رهبرمعظم انقلاب در خطبه های تاریخی 29 خرداد به نکاتی اشاره کردند که بازبینی آن ها برای آگاهی از انحراف بنیادین روحانیون مبارز از اصول انقلاب ضروری به نظر می رسد.
"اگر در این تجمعات اقدام تروریستی انجام شود مسئولیت آن با کیست؟مسئولیت همین افرادی که از مردم عادی و بسیج در روزهای گذشته جان باخته اند با کیست و چه کسی جواب آنها را می دهد ؟ محاسبه و پاسخگویی در قبال واکنش ههای احساسی در مقابل ترورها با چه کسی است ؟...برخی بدانند که با حرکات خیابانی نمی توان اهرم فشار بر ضد نظام به وجود آورد و مسئولان را وادار کرد تحت عنوان مصلحت زیربار خواسته های آنها بروند چرا که تن دادن به مطالبات غبرقانونی زیر فشار ، شروع دیکتاتوری است ...از همه می خواهم که به این روش غلط خاتمه دهندکه اگر خاتمه ندهند مسئولیت تبعات و هرج و مرج آن ، به عهده ی آنها خواهد بود..."
ولی روحانیون مبارز یه سخنان رهبر فرزانه انقلاب وقعی ننهاد و اعلام کرد که 30 خرداد حامیان میرحسین موسوی در میدان انقلاب تهران گردهم خواهند آمد !
لغو دیرهنگام این تجمع از سوی مجمع روحانیون مبارز که لحظاتی پیش از آغاز تجمع از سوی مجمع روحانیون مبارز در سایت های خبری قرار گرفت از سوی آگاهان سیاسی فرار به جلوی سران مجمع برای فرار از عواقب تلخ این تجمع تفسیر شد .
صحنه هایی تلخ از دعوت مردم توسط مجمع روحانیون در 29 خرداد
دعوت مجمع روحانیون مبارز از مخالفان برای حضور در خیابان ها صحنه هایی تلخ در شنبه بعد از انتخابات آفرید که به تعدای از این حوادث به اختصار اشاره می کنیم .
1- آتش زدن مسجد لولاگر
2- انفجار بمب در حرم مطهر امام خمینی
3- قتل مشکوک خانم ندا آقا سلطان در حوالی خیابان امیرآباد تهران و بازتاب گسترده آن در رسانه های غربی
4- دستگیری 5 تن از اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی با حکم مرجع قضایی
پیوستن به اردوگاه ضد انقلاب 
روز دوشنبه اول تیر ماه مجمع روحانیون مبارز با صدور بیانیه ای به همان سبک و سیاق گروهک های ضد انقلاب، رجوی، فرح پهلوی، ریگی، بنی صدر، رضا پهلوی و هم آوا با دولتمردان صهیونیست بطور رسمی به اردوگاه ضد انقلاب پیوست و با تایید ضمنی آشوب ها و اغتشاش ها و تجمع های خیابانی عملا مسئولیت خون های ریخته شده را بر عهده گرفت.
مجمع روحانیون مبارز با انتشار این بیانیه در حمایت صریح از آشوب طلبی و کشتاربی گناهان تعجب فراوانی را برانگیخت . در بیانیه این مجمع علاوه بر شهید لقب گرفتن همه کشته شدگان حوادث پس از انتخابات ، از همه زندانیها دفاع و خواستار آزادی فوری آنان شد .
بدین ترتیب مجمع روحانیون مبارز که مدعی جدا بودن خط فکری خود از افراطیون اصلاح طلبی است ، پا در عرصه ای گذارد که به اعتقاد بسیاری از فعالان سیاسی فاصله گرفتن از آرمانهای حضرت امام (ره)بود .