۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲

پلمب يك كارخانه توليد خوراك دام

پلمب يك كارخانه توليد خوراك دام در قزوين، آموزش روش‌هاي و الگوهاي نيازسنجي ترويجي به 50 كارشناس و ... از مهم‌ترين اخبار كوتاه استان قزوين است.
کد خبر : ۱۶۹۸۷
به گزارش صراط نيوز به نقل از فارس از قزوين، يك كارخانه توليد خوراك دام در استان قزوين به دليل‌ رعايت نكردن ضوابط دامپزشكي پلمب شد.

با توجه به اينكه اهميت رعايت بهداشت خوراك دام و طيور در جلوگيري از انتقال و اشاعه بيماري‌هايي با منشأ غذايي در بين دام‌ها و با هدف تأمين سلامت دام و به تبع آن اهميت موضوع از نظر بهداشت عمومي از طريق توليد فرآورده‌هاي خام دامي بهداشتي و تأمين آن از منابع مورد تأييد دامپزشكي و نيز حمل بهداشتي آن الزامي است، اداره كل دامپزشكي نظارت همه جانبه‌اي بر صدور پروانه، تأييد نقشه و ساخت بهداشتي و GMP واحدهاي توليدي از طريق بازرسي و نمونه‌برداري‌هاي ادواري بر عملكرد و فعاليت انبارهاي نگهداري نهاده‌ها و كارخانجات خوراك دام و طيور دارد.

بر همين اساس و در راستاي اجراي ماده 19 آيين‌نامه اجرايي نظارت بهداشتي دامپزشكي كه صاحبان و متصديان واحدهاي موضوع ماده 2 آيين‌نامه مذكور را به اخذ پروانه و معرفي مسئول فني بهداشتي مكلف مي‌كند، به دليل عدم همكاري مديريت يكي از واحدهاي توليد خوراك دام واقع در شهرستان البرز، در خصوص مباحث نظارتي و نمونه‌برداري ادواري، با حكم مقام قضايي، واحد متخلف پلمب و از ادامه فعاليت آن جلوگيري به عمل آمد.

*‌آموزش روش‌هاي و الگوهاي نيازسنجي ترويجي به 50 كارشناس
مدير هماهنگي ترويج كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت: 50 نفر از كارشناسان و مسئولان مراكز ترويج و خدمات كشاورزي زيرپوشش آموزش روش‌ها و الگوهاي نيازسنجي ترويجي قرار گرفتند.

علي درجاني هدف از اجراي اين طرح را ارتقاي سطح دانش و مهارت كارشناسان و مسئولان مراكز ترويج و خدمات جهاد كشاورزي براي شناسايي، اولويت‌بندي و برآورد نيازهاي آموزشي و ترويجي بهره‌برداران هر منطقه دانست.

وي عنوان داشت: در اين كارگاه سه روزه شركت كنندگان در زمينه تعاريف مختلف نيازسنجي، لزوم و ضرورت نياز سنجي، روش‌ها و تكنيك‌هاي مختلف، مراحل مختلف نيازسنجي آموزشي، نگرش سيستمي به نياز سنجي، مراحل تدوين برنامه‌هاي آموزشي، تحليل برنامه‌هاي سازمان، اهداف كلي، جزئي و اختصاصي برنامه‌هاي آموزشي‌ آشنا شدند.

*‌برگزاري همايش حفاظتي كاركنان سپاه استان قزوين

همايش حفاظتي كاركنان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوين برگزار شد
در اين همايش مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه استان قزوين گفت: حفاظت و اطلاعات در حقيقت ضامن بقاي نيروهاي مسلح است.
حجت‌الاسلام سيد مرتضي حسيني افزود: اگر يك نيروي نظامي نتواند خود را با اصول حفاظتي وفق دهد دچار خسران جدي خواهد شد و راه نفوذ دشمن در اين صورت باز مي‌شود.