۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹

ساخت درب‌های ورودی حرم حضرت عباس(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در این مراسم از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پروژه ساخت یکی از درب‌های ورودی حرم مطهر حضرت عباس(ع) به نام باب‌الرأس خبر داد.
کد خبر : ۱۸۲۵۳۶
صراط: از خیرین زرندیه که در امر بازسازی عتبات عالیات مشارکت داشته‌اند، در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اهدای لوح تقدیر شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در این مراسم از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پروژه ساخت یکی از درب‌های ورودی حرم مطهر حضرت عباس(ع) به نام باب‌الرأس خبر داد.

مهدی زندوکیلی با بیان اینکه این درب با کمک‌های خیرین و نذورات مردم ساوه و زرندیه در حال ساخت است، گفت: عملیات ساخت این درب پس از پیگیری‌های مسئولان، از محرم سال گذشته به ستاد بازسازی عتبات عالیات ساوه و زرندیه واگذار شده و تاکنون تمام هزینه‌های ساخت این پروژه به همت کمک‌های مردمی این دو شهرستان تأمین شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد، افزود: چوب اسکلت چوبی این درب‌ توسط یک خیر از زرندیه تهیه شد و به ستاد اهدا شد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: قلم‌زنی این اسکلت پایان یافته و در مرحله گره‌چینی، معرق، میناکاری و خاتم‌کاری قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات زرندیه نیز در این مراسم، با بیان اینکه این ستاد از مهرماه سال 91 در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: مردم زرندیه تاکنون یک میلیارد و 550 میلیون ریال وجه نقد، 750 گرم طلا برای ساخت درب‌های ورودی حرم مطهر حضرت عباس(ع) اهدا کردند.

محمدعلی کشاورزی افزود: در این مدت مردم ولایتمدار این شهرستان با اهدای نذورات و هدایای نفدی و غیر نقدی مانند طلا و جواهر، در امر بازسازی عتبات عالیات این ستاد را یاری رساندند.

امام جمعه شهر زاویه نیز در این مراسم گفت: همه این کمک‌ها و مساعدت‌ها نشان از روح بلند و عمق اعتقادات مردم به ائمه(ع) اطهار دارد که به عنوان یک ذخیره و اندوخته معنوی در این دنیا و آخرت به کار می‌آید.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به ثواب و مزایای اینگونه حسنات و خیرات، افزود: این کمک‌ها در حقیقت حسنه جاریه است، لذا باید مردم را با آگاه‌سازی به حضور در این عرصه ترغیب و تشویق کرد.


منبع: ایسنا