۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
حجت‌الاسلام تقوی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

کار فتنه‌گران دوره طاغوت هم رخ نداده بود

وی با بیان اینکه وقتی فتنه‌گران اعلام تقلب در فتنه 88 کردند ادبیات دنیا با ما عوض شد،‌ گفت: بی‌احترامی فتنه‌گران در ماه رمضان در دوران طاغوت هم رخ نداده بود.
کد خبر : ۲۱۸۱۹۰
صراط: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه نباید کسی که دستش در فتنه بوده و به زندان رفته و محکوم شده، مسئولیتی در حکومت بگیرد و میراث شهدا به او واگذار شود، گفت: رسانه‌ها باید با اسم و رسم فتنه‌گران را به مردم معرفی کنند.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور پیش از ظهر امروز طی سخنانی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه پایتخت به تبیین ابعاد مختلف فتنه پرداخت و اظهار داشت: هر جریان اجتماعی که با محتوای شیطنت‌آمیز و به انگیزه دشمنی با وضع موجود از طریق آشوب و بلوا به وجود آید، فتنه است. کار فردی را فتنه نمی‌گویند، فتنه یک پدیده اجتماعی است و در ماهیت فتنه اجتماع و جمع نهفته است.

وی افزود: یکی از مشخصات فتنه اجتماعی بودن آن است، فتنه محتوای شیطانی دارد و با انگیزه دشمنی به وجود می‌آید، فتنه از طریق آشوب و به هم ریختن نظم موجود در جامعه ایجاد می‌شود و لباس حق می‌پوشد و شبیه‌سازی می‌کند، افراد معمولی خیلی نمی‌توانند فتنه را تشخیص دهند و باید بدانیم هیچ فتنه‌گری عریان به میدان نمی‌آیند بلکه حق و باطل در فتنه در هم آمیخته می‌شوند، در فتنه از شعارهای مورد قبول همگان استفاده می‌کنند، فتنه مؤلفه‌هایی دارد و مسائل و جریانات متعددی دست به دست هم می‌دهند تا فتنه را شکل دهند و بسازند.

تقوی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ارتباط و همسویی محافل داخلی و خارجی یکی از بسترهای ایجاد فتنه است، بسیاری از فتنه‌ها یک سرشان در خارج از کشور و یک سرشان در داخل کشور است، فعال شدن عناصر قدرت طلب، اردو کشی خیابانی و آتش زدن و حمله به مراکز نظامی و تجاری از جمله عواملی هستند که در فتنه‌ها دست به دست هم می‌دهند تا فتنه شکل گیرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: فتنه‌ها لایه‌های مختلفی دارند و فتنه معمولا دارای چند لایه است که گردانندگان اصلی فتنه پشت صحنه هستند و کمتر به خیابان‌ها می‌آیند، آنها فتنه را برنامه‌ریزی می‌کنند که امیدوارم روزی اسناد فتنه 88 منتشر شود و لایه‌های زیرین فتنه 88 را مشخص کند.

وی با بیان اینکه لایه‌های زیرین فتنه باید شناسایی و معرفی شوند، به بسترهای شکل‌گیری فتنه اشاره و تصریح کرد: فتنه‌ها بستری برای شکل‌گیر می‌خواهند، فتنه‌ها و پدیده‌های اجتماعی اول در جامعه یک بستر و شرایطی را به وجود می‌آورند لذا باید از بسترسازی فتنه‌ها مراقبت کنیم، بنده از همین امروز هشدار می‌دهم برای انتخابات آینده چرا که بسیاری از بسترها از الان آماده می‌شوند و مردم باید هوشیار باشند، هر فتنه‌ای در بستر مناسبی از پیش ساخته شده پرداخته می‌شود و سپس به صورت یک جریان اجتماعی خودنمایی می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در ادامه سخنانش یادآور شد: شبهه‌پراکنی از جمله بسترهای ایجاد فتنه است اما بی‌بصیرتی یکی از زمینه‌های ایجاد شبهه است، فتنه‌گران همواره سراغ ناراضی‌ها می‌روند و طوری صحبت می‌کند که آنها را به سوی خود بکشاند، فتنه‌گران همیشه قدرت‌طلبان را ابزار خود قرار می‌دهند،‌ در فتنه عده‌ای با بصیرت جلوی فتنه‌گران می‌ایستند و جمعی هم البته هستند که به فتنه کمک می‌کنند، این افراد در تشکیلات فتنه قرار ندارند اما با رفتار و گفتارشان به فتنه‌گران کمک می‌کنند، عده‌ای هم با سکوت خود به فتنه کمک می‌کنند که این افراد خواص بی‌بصیرت هستند.

تقوی با اشاره به شیوه برخورد با فتنه‌گران، تاکید کرد: روشنگری، بصیرت‌افزایی و جدا کردن صف فتنه‌گران از فتنه‌زدگان، از جمله شیوه‌های برخورد با فتنه است، باید کمک به فتنه ممنوع شود، هر کسی که دستش در فتنه بوده و ردّ پایی در فتنه دارد باید در کارهای حاکمیتی از او استفاده نشود، باید یک نگرش عمومی در جامعه به وجود آوریم که از فتنه‌گران در همه جا مراقبت کنند. ما می‌خواهیم روی ملاک‌ها و معیارها صحبت کنیم، کسی که دستش در فتنه بوده و به زندان رفته و محکوم شده نباید در مسئولیتی قرار گیرد و میراث شهدا در اختیارش قرار داده شود، رسانه‌ها با اسم و رسم، فتنه‌گران را به مردم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه وقتی فتنه‌گران اعلام تقلب در فتنه 88 کردند ادبیات دنیا با ما عوض شد،‌ گفت: بی‌احترامی فتنه‌گران در ماه رمضان در دوران طاغوت هم رخ نداده بود، مسئولان مراقب باشند فتنه‌گران چهره عوض نکنند، فتنه 88 براندازی بود و مدیریت مقام معظم رهبری در فتنه 88 بی‌نظیر بود،‌ یکی از توصیه‌های رهبر انقلاب در فتنه توجه به قانون و قانون‌گرایی بود و ایشان فرمودند قانون فصل‌الخطاب است و راه قانون برای رسیدگی به اعتراضات باز است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آمریکا دشمن شماره یک ایران اسلامی است، گفت: فتنه‌گران در سال 88 علیه اصل ولایت فقیه شعار دادند و آمریکا و انگلیس و کشورهای غربی و نظام سلطه و استکبار از آنان حمایت کردند، آیا این موارد دعوای انتخاباتی بود؟! فتنه‌گران در سال 88 به کسانی که خونشان بر کف خیابان ریخت‌ جفا کردند اما مردم در 9 دی 88 پاسخ فتنه‌گران را دادند. روز عاشورای سال 88 که فتنه‌گران حرمت آن روز را هم شکستند اما مردم بابصیرت ایران اسلامی ظرف کمتر از یک ساعت در صحنه حاضر شدند و فتنه‌گران محو شدند و رفتند، این ملت عاشورایی پاسخ فتنه‌گران را با حضور در صحنه در 9 دی 88 دادند.

تقوی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ما هوشیار است و با هوشیاری در 9 دی آن حماسه را آفرید و 9 دی فتنه محکوم شد چون 9 دی یک راهپیمایی نبود بلکه یک رفراندوم بود، چهره انقلابیون دروغین در 9 دی 88 رسوا شد و 9 دی عامل افزایش اقتدار نظام اسلامی شد.
منبع: فارس