۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
با اشاره به غائله 25 بهمن 89

باقری لنکرانی: فتنه‌گران می‌خواستند با انفجار خطوط لوله، گازرسانی به تهران را مختل کنند

وی با بیان اینکه فتنه‌گران در غائله 25 بهمن 89 می‌خواستند نارضایتی عمومی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: آنان حتی 3 روز قبل از غائله 25 سال 89 درصدد این بودند که با انفجار خطوط لوله گاز، گازرسانی به تهران را مختل کنند.
کد خبر : ۲۲۶۹۷۷
باقری لنکرانی: فتنه‌گران می‌خواستند با انفجار خطوط لوله، گازرسانی به تهران را مختل کنند
صراط: عضو ارشد جبهه پایداری با بیان اینکه فتنه‌گران در غائله 25 بهمن 89 می‌خواستند نارضایتی عمومی را افزایش دهند، گفت که آنان حتی 3 روز قبل درصدد بودند که با انفجار خطوط لوله گاز، گازرسانی به تهران را مختل کنند.

کامران باقری لنکرانی عضو ارشدجبهه پایداری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت محمود احمدی‌نژاد به زوایای پنهان غائله 25 بهمن ماه 89 پرداخت و اظهار داشت: یکی از حوادث عبرت‌آمیز در طول انقلاب اسلامی، واقعه 25 بهمن ماه سال 89 بود هر چند که برنامه‌ریزی بودن فتنه سال 88 توسط نظام استکباری کاملا مبرهن بود.
 
وی افزود: فتنه 88 برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته بود و این فلسفه از دید عموم مردم پنهان نماند چرا که مردم در 9 دی 88 بصیرت خود را نشان دادند اما بودند افرادی که گمان می‌کردند سال 88 دارای ابهامات زیادی است اما 25 بهمن 88 جای هیچ تردیدی باقی نگذاشت.
 
وزیر دولت محمود احمدی‌نژاد تصریح کرد: 25 بهمن ماه سال 89 یک جبهه متحد حاوی جریان استکباری، صهیونیستی، بهائیت و گروهی با عنوان روشنفکری نقش این عوامل را در داخل ایفا کردند شکل گرفت.
 
باقری لنکرانی به خطبه مقام معظم رهبری در سال 89 خطاب به مردم مصر و انقلاب مصر اشاره کرد و گفت: بلافاصله که این خطبه توسط مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران ایراد شد به صورت بلوتوث در میدان التحریر قاهره بین انقلابیون دست به دست و برای حرکت مردم مؤمن مصر الهام‌بخش بود.
 
وی سقوط حسنی‌مبارک در مصر را یک اتفاق بزرگ در جهان اسلام تلقی و تصریح کرد: مصر در زمان مبارک لنگرگاه استکبار در خاورمیانه بود و این کشور به کنترل و مهار کننده جهاد اسلامی و حرکت انقلابی مردم فلسطین تبدیل شده بود.
 
عضو جبهه پایداری با تأکید بر اینکه سقوط حسنی‌مبارک می‌توانست در جهان اسلام برای مستکبران خطرناک باشد، گفت: رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا با راه‌اندازی غائله 25 بهمن می‌خواستند به انقلابیون منطقه گوشزد کنند که اگر الگوی شما برای انقلاب جمهوری اسلامی ایران است این کشور امروز خود با چالش عمیقی روبرو است به تعبیر دیگر این حرکت شکل گرفت تا صهیونیست‌ها از محاصره بیداری اسلامی رهایی یابند.
 
باقری لنکرانی اضافه کرد: استکبار جهانی از همه امکانات خود استفاده کرد تا 25 بهمن را تبدیل به یک صحنه چالشی برای جمهوری اسلامی ایران کند به گونه‌ای که سایت رسمی وزارت خارجه صهیونیست وارد میدان شد و از مردم ایران خواست که به خیابان‌ها بیایند.
 
وی با بیان اینکه فتنه‌گران در غائله 25 بهمن 89 می‌خواستند نارضایتی عمومی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: آنان حتی 3 روز قبل از غائله 25 سال 89 درصدد این بودند که با انفجار خطوط لوله گاز، گازرسانی به تهران را مختل کنند.
 
وزیر بهداشت در دولت نهم تأکید کرد: متأسفانه ما امروز افرادی را می‌بینیم که این واقعیت‌ها را انکار می‌کنند. هیچ افتخاری نیست که کسی بخواهد به حمایت از رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها بیاید و البته مردم هم به این دعوت‌های ابهام‌آلود پاسخی ندادند و در آن فتنه نیز نتوانستند کمترین حرکت مردمی را به وجود بیاورند.
 
باقری لنکرانی به حصر سران فتنه و تصویب این موضوع توسط شورای عالی امنیت ملی اشاره و اظهار کرد: حصر سران فتنه علیرغم همه جوسازی‌ها نه تنها سبب بروز هیچ اتفاقی نشد بلکه عموم مردم از اینکه تلاش استکباری‌ها برای ایجاد ناامنی و اغتشاش در کشور به بن‌بست می‌خورد خوشحال بودند.
 
وی ادامه داد: وقتی به تجربه اوکراین، سوریه و عراق و مصر نگاه می‌کنیم درمی‌بیم که نظام استکباری و اتاق فکر آن یعنی صهیونیست‌ها به چیزی جز ناامنی و هرج و مرج در کشورهایی که مقابل آنان قد علم می‌کنند راضی نخواهند شد.
 
عضو جبهه پایداری دلیل اصلی محاسبات غلط نظام استکبار در مورد جمهوری اسلامی را عدم درک پیوند عمیق بین رهبری و مردم عنوان و تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن نیز نماد همبستگی ملت با رهبر انقلابشان است و چنین اتفاقی در هیچ انقلاب و کشوری سراغ نداریم چرا که اغلب انقلاب‌ها پس از فاصله کوتاهی جشن پیروزی‌شان را با حضور مسئولان و یک رژه نظامی برگزار می‌کنند اما در ایران میلیون‌ها نفر به خیابان می‌آیند و انقلابشان را جشن می‌گیرند و تأکید می‌کنند که ما مدافع انقلابمان هستیم.
 
باقری لنکرانی با بیان اینکه ملت ایران علیرغم همه مشکلات پشت نظام خود را خالی نمی‌کند، گفت: متأسفانه نظام استکباری این مقوله را به خوبی درک نکرده البته این به این معنا نیست که ما در مقوله‌هایی که دچار مشکل هستیم اقدامی صورت ندهیم.
 
وی افزود:‌ ما امروز در مقوله اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنیم و امروز باید به سمت اقتصاد مردمی حرکت کنیم. برخی‌‌ها تلقی‌شان از اقتصاد مردمی سپردن اقتصاد به دست چند سرمایه‌دار محدود است در حالی که اقتصاد مردمی این است که افراد عمومی جامعه بتوانند فعالیت اقتصادی سالم و درآمد مناسب داشته باشند.
 
وزیر بهداشت دولت احمدی‌نژاد معتقد است که برخی اتفاقات گذشته سبب شده کاهش فاصله طبقات اجتماعی و ثروت که از دستاوردهای جمهوری اسلامی محسوب می‌شده لطمه ببیند و این فاصله طبقات دچار نوسان شود.
 
باقری لنکرانی در پایان تأکید کرد: امیدواریم بازخوانی غائله 25 بهمن سبب شود تا چهره پلید و موزیانه دشمن بهتر نمایان شود و مردم با حمایت از مذاکره‌کنندگانی که بر حقوق حقه ملت ما پافشاری می‌کنند کمک کنند تا در این عرصه نیز از عزت و اقتدار جمهوری اسلامی کوتاه نیاییم.
منبع: فارس