۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

احتمال آبگرفتگی در پیربازار رشت

مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان با اشاره به شدت بارندگی طی روزهای اخیر اعلام کرد: ۲۵۰ تیم امدادی، تاسیساتی و خدمات رسانی برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش کامل به سر می برند.
کد خبر : ۲۶۵۹۵۷
صراط: افشین عزیزی با بیان اینکه با وجود شدت بارندگی، وضعیت اکثر نقاط استان در حالت عادی است، گفت: ۲۵۰ تیم امدادی، تاسیساتی و خدمات رسان از دستگاه های اجرایی مانند برق، گاز و آب در حالت آماده باش برای مقابله با وقوع وضعیت بحرانی در استان هستند.

وی با اشاره به آمادگی استان بنا بر شرایط جوی و تاکیدات استاندار برای مدیریت بحران از ابتدای مهر ماه افزود: در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، ۶۵ آمبولانس در اورژانس و ۲۵ آمبولانس در هلال احمر و ۷۴ ایستگاه ثابت و سیار اوزژانس هلال احمر آماده کمک رسانی به مردم استان در وضعیت بحرانی هستند.

عزیزی با تاکید بر اینکه بارندگی ها مشکل عمده ای در سطح استان تاکنون ایجاد نکرده است، تصریح کرد: در حال حاضر طغیات رودخانه آستاراچای و مسدود شدن چند راه روستایی در فومن عمده مشکلاتی است که به دنبال بارندگی های شدید چند روز گذشته به وجود آمده است که توسط تیم های امدادی در حال رفع شدن است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان با بیان اینکه در شهر رشت آبگرفتگی عمده ای گزارش نشده است، اظهار کرد: با افزایش شدت بارندگی و طولانی شدن آن طی چند شبانه روز اخیر احتمال می رود که  منطقه پیربازار دچار آبگرفتگی شود.

وی تصریح کرد: محوطه پیربازار نیازمند ۱۲.۵ کیلومتر لوله گذاری است که تاکنون ۲.۵ کیلومتر آن انجام شده و با آمادگی پیمانکار و مساعد شدن شرایط جوی مابقی اقدامات لازم در این منطقه برای جلوگیری از آبگرفتگی نیز انجام می شود.

عزیزی همچنین به پروژه هدایت آب های سطحی در شهر رشت اشاره کرد و افزود: ۱۰ نقطه از شهر برای ادامه پروژه هدایت آب های سطخی باقی مانده است اما علاوه بر این، آنچه که در بلندمدت رشت را از آبگرفتگی ها دور نگاه می دارد، اقداماتی است که باید در حوزه بالادست دو رودخانه گوهر رود و زرجوب انجام گیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم پس از اتمام پروژه هدایت آب های سطحی به رودخانه های شهر رشت که امسال به پایان می رسد، در سال آینده اقداماتی همچون آبخیزداری را برای کنترل حوزه بالادست دو رودخانه گوهررود و زرجوب انجام دهیم.

مدیرکل ستاد بحران استانداری گیلان با بیان اینکه باید به همه شهرستان ها توجه نشان داد، تاکید کرد: برای رسیدگی به همه استان باید اولویت ها و اعتبارات را در نظر گرفت و با مدیریت در این حوزه شرایط اضطراری را در استان مدیریت کرد.

منبع: مهر