۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

نماینده مجلس:بادولت آرمانی فاصله داریم

نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی گفت: با مجلس آرمانی و دولت آرمانی فاصله داریم اگرچه نمی‌توانیم از خدماتی که ارائه داده‌اند غفلت کنیم.
کد خبر : ۲۷۳۵۷۵
صراط: نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی گفت: با مجلس آرمانی و دولت آرمانی فاصله داریم اگرچه نمی‌توانیم از خدماتی که ارائه داده‌اند غفلت کنیم.

امیرحسین قاضی زاده در مناظره سیاسی با موضوع سوء استفاده احزاب از دانشجو، دانشگاه یا باشگاه سیاسی، که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در دانشکده پزشکی برگزار شده بود اظهار داشت: حضرت ابراهیم سر سلسله جریانات عدالت خواهی در عالم بوده است و پس از حضورت نوح و آدم این جریان را حفظ کرده است؛ حضرت ابراهیم شرایط نامطلوب را قبول نمی‌کردند و در برابر آن ایستادگی می‌کردند و نسبت به عقاید بسیار پایبند و مطیع بودند.

وی افزود: جنبش دانشجویی به واسطه پاکی و شجاعت جوان‌ها می‌تواند پیشرو باشد، سنبل جوانی فعالیت در دانشگاه است و در تمامی اعتراض‌هایی که نسبت به مسائل سیاسی و دانشجویی رخ می‌دهد، دانشجویان پیشرو هستند.

نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه همواره  تاثیر و تاثرخود را از روحانیت می‌گیرد و موتور محرک انقلاب را تولید می‌‌کند؛ اگر دانشگاه به انقلاب نمی‌پیوست، چه بسا انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

قاضی زاده با اشاره به سیاست ورزی دانشجویان در محیط دانشگاه اظهار داشت: از آنجایی که دانشگاه محل سیاست ورزی است، باید قبل از دانشگاه نگاه سیاسی شکل بگیرد و در محیط دانشگاه تمرین شود.

وی تاکید کرد: مسئولین کشور افرادی بودند که با تحمل نظرات دیگران و مخالفان خود توانسته بودند با تمرین کردن، از ظرفیت‌ها بهره جویند ولی عده‌ای نتوانستند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و در نهایت افراد موفقی نشدند، افرادی که سابقه کشور داری دارند، سابقه فعالی در دوره دانشجویی داشته‌اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه باید توسط دانشگاهیان اداره شود اظهار داشت: بنده در مقام دفاع از دولت قبل نیستم ولی بر این باورم که اگر می‌خواهیم از محدودیت‌ها و فرصت‌ها سخن بگوییم، باید در تمام دوره‌ها آن را بررسی کنیم؛ این در حالی است که در جریان مذاکرات هسته‌ای و برجام عده‌ای از نمایندگان مجلس سخنرانی‌هایشان لغو شده است که شامل این دوره و دوره‌های قبل نیز می‌شود.

قاضی زاده در مورد برپایی مراسم‌در دانشگاه‌ها عنوان کرد: هیئت نظارت جایگاه قانونی و علاوه بر آن شورای تامین استان نیز در حد اختیارات دولت حاکم است و با شعار‌هایی تمام عناصر را در اختیار دارد و قدرت اعمال آن را هم دارد. در بیان خاطره‌ای که آقای رسولی تعریف کرد باید با بیان خاطره‌های دیگر جوابشان را بدهم که خاتمی در بیان اعتراض پاسخ می‌دهد که دستور می‌دهم دستگیرت کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه مستقل است ولی در گفت‌و‌گوی سیاسی و فکری نباید از محور و قید شرعی خارج شویم؛ این که گفته شود چون دانشگاه مستقل و آزاد است پس نباید کسی کار به کار آن داشته باشد گفته‌ای اشتباه است و تعطیلی امر به معروف ونهی از منکر را معنا می‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتصاب کسی دخالت نکرده‌ام گفت: بنده در انتصاب کسی دخالت نکرده‌ام چون بر این باورم که این عمل برای مجلس فساد آور است ولی در عزل برخی از مسئولین به علت عدم کفایت سعی کرده‌ام ولی کسی به حرف‌هایم گوش نداده است؛ ما با مجلس آرمانی و دولت آرمانی فاصله داریم اگرچه نمی‌توانیم از خدماتی که ارائه داده‌اند غفلت کنیم.

قاضی زاده با اشاره به خدماتی که در مجلس صورت گرفته است گفت: این محاسن مطرح است که مجلس فاسدترین افراد در مسائل اقتصادی که به جریان اصول گرایان منتسب است را مورد بررسی قرار داده است، موضوع تامین اجتماعی و معاون اول رئیس جمهور دولت قبل در مجلس اصول گرا، طرح تحقیق وتفحص از ‌آن‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی امید خود را ایجاد فضای روشن و عمیق در دانشگاه‌ها و مساجد دانست و خاطرنشان کرد: ما نباید بگذاریم که دانشگاه و مساجد محلی برای سوء استفاده شود؛ مرجعیت دینی جایگاه اجتماعی برجسته‌ای داشته و مقلدین فراوانی نیز دارند، لذا احترام به آن‌ها احترام به جامعه است اینکه به آن‌ها احترام بگذاریم نشانه‌ای بر مسئولیت پذیری ما است؛ فردی که می‌خواهد کار اجرایی کند باید به ارزش‌های جامعه نیز توجه داشته باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات سال 92 اظهار داشت: مقام معظم رهبری در هر دوره‌ای از انتخابات تذکراتی را می‌فرمایند و مردم را به مشارکت دعوت می‌کنند.

قاضی زاده در بیان نکاتی در باب انتخابات سال 88 تصریح کرد: در واکاوی انتخابات سال 88 باید به این مطلب تاکید کنیم که سطح و لایه بندی این انتخابات بیشتر از این است که رسولی مطرح می‌دارد؛ نباید جریانات سال 88 را ساده سازی کنیم، مقدمات فتنه از 10 سال گذشته، نقش سرویس‌های امنیتی و جریان‌های امنیتی را نباید فراموش کنیم؛ نباید نقش سران فتنه را فراموش کنیم.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط مجلس دولت