۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

ساز کره شمالی در کره جنوبی کوک می‌شود

مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی ارکستری ۱۴۰ نفری را ماه آینده طی المپیک زمستانی کره جنوبی به این کشور اعزام می‌کند.
کد خبر : ۳۹۸۷۰۰

صراط: مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی ارکستری ۱۴۰ نفری را ماه آینده طی المپیک زمستانی کره جنوبی به این کشور اعزام می‌کند.


به گزارش فارس، مقامات کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی ارکستری 140 نفری را ماه آینده طی المپیک زمستانی کره جنوبی به این کشور اعزام می‌کند.

وزیر متحدسازی سئول در مورد این سفر گفت: اعزام ارکستر کره شمالی به سئول طی توافقاتی که در مذاکرات روز دوشنبه در مورد «همکاری المپیک» شد صورت می‌گیرد. این ارکستر 140 نفری در شهر سئول پایتخت و شهر جنوب شرقی کره، گانگنئونگ برنامه اجرا خواهد کرد.

کره شمالی هفته گذشته موفقت کرد که نمایندگان المپیک شامل مقامات رسمی، ورزشکاران، تشویق‌کننده‌ها و یک گروه هنری را به کره جنوبی بفرستد.

کره جنوبی اعلام کرده که در المپیک زمستانی در این کشور طرحی برای همکاری مشترک گروهی با کره شمالی ندارد و تنها تیمی که احتمالا کاری مشترک با تیم کره شمالی انجام دهد تیم هاکی زنان است.

کره شمالی همچنین اعلام کرده که پرچم «اتحاد» با توافق دو کره در طی بازی‌های المپیک زمستانی طی ماه آینده به اهتزاز در خواهد آمد که شامل رژه مشترک ورزشکاران دو کشور خواهد بود.

جنگ شبه جزیره کره از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی که از پیش با القای شوروی بر شمال و امپریالیسم بر جنوب این شبه جزیره شروع شده بود با جدایی دو کره به عنوان کره شمالی با گرایش کمونیستی و کره جنوبی با گرایش امپریالیستی همراه شد و از آن پس روابط دو کره با تیرگی همراه بود. با مرگ «کیم جون اون» و به قدرت رسیدن پسرش امید برای بهبود روابط بیشتر شد و در ابتدای سال ۲۰۱۸ (۱۰ دی ۱۳۹۶) دو کره اولین دور مذاکرات جدی خود را در روستای مرزی بین دو کشور شروع کردند. اگر چه دولت ایالات متحده اعلام کرد که این مذاکرات را به رسمیت نمی‌شناسد اما دو کره بطور جدی مذاکرات را شروع و به آن خوش بین بوده‌اند.

هم اکنون این احساس در کره جنوبی رایج است که حضور نظامی آمریکا مانع اتحاد دو کره می‌شود.