۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶

ایجاد شکاف 7 متری در ناوهای آمریکایی

کد خبر : ۴۵۳۶
بکه 10 رژیم صهیونیستی با پخش گزارشی از «رزمایش پیامبر اعظم 5»، آن هم پس از چندین روز از برگزاری رزمایش یاد شده، این پیام را به مخاطبان خود انتقال داد که ایران برای هر نوع احتمالی آماده است.

به گزارش «تابناک»، این شبکه تلویزیونی، بخشی از جمله خبرنگار شبکه «العالم در آب‌‌های خلیج فارس که پس زمینه آن، عملیات نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، با صدای عربی و زیرنویس عبری پخش کرد که در آن خبرنگار اعلام نمود: «پیام آشکار رزمایش این است که ایران برای هر نوع احتمالی آماده است.»

شبکه 10 که به زبان عبری برای سرزمین‌های اشغالی برنامه پخش می‌کند؛ همچنین در بخشی از این گزارش مصاحبه کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با خبرنگار العالم را پخش کرد که می‌گوید: این پیامی آشکار به آمریکا درباره هرگونه تلاش برای خدشه وارد کردن به امنیت ایران است و همچنین به سران رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم که مبادا به فکر ایجاد مزاحمت برای ایران باشند که در آن صورت، واکنش ایران بزرگتر از آن خواهد بود که تصور و تحمل کنند.

شبکه 10 رژیم اشغالگر قدس، تلاش کرد این گونه القا نماید که العالم، سخنگوی رسمی جمهوری اسلامی ایران است.

این گزارش، بخشی از رزمایش را که در آن نیروهای سپاه پاسداران با صدها قایق تندرو و قایق‌های کوچک کنترل از راه دور به یک ناو بزرگ متخاصم فرضی حمله می‌کنند، به نمایش گذاشت و اعلام کرد که این قایق‌های کوچک با شلیک موشک، می‌توانند شکافی 7 متری در بدنه کشتی دشمن ـ که قطعا متعلق به آمریکاست ـ ایجاد کنند.

بنا بر این گزارش، شبکه 10 رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد: رزمایش پیامبر اعظم 5، دو هدف را دنبال می‌کرد که یکی نمایش قدرت نظامی ایران و دیگری به تصویر کشیدن توان ایران در بستن تنگه هرمز و قطع صادرات نفت است.

در بخش دیگری از این گزارش، برای مستند نشان دادن اهداف یاد شده خود بخش‌هایی گزینشی از اظهارات رضا تنگسیری، سخنگوی رزمایش را در جمع خبرنگاران با زیرنویس عبری پخش کرد که وی در آن گفته بود: در نخستین روز از رزمایش، شمار بسیاری از شناورها و قایق‌های جنگی، بخشی از قدرت نیروی دریایی سپاه پاسداران را به نمایش گذاشتند. همچنین در این رزمایش، شناورهای گوناگون ساخت داخل را به کار گرفته‌ایم.

در ادامه گزارش، شبکه 10 رژیم صهیونیستی برای تأکید بر اهمیت راهبردی منطقه تنگه هرمز اعلام کرد: بیش از 40 درصد از صادرات نفت جهان از این تنگه انجام می‌گیرد؛ بنابراین، برگزاری رزمایش نظامی در این منطقه، بیانگر نیت ایران برای بستن ورودی خلیج فارس در صورت حمله نظامی و پیام آن نیز خطاب به آمریکا و اسراییل است.