۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴

"وِیژه نامه همشهری قصد تطهیر بخشی از خواص بی بصیرت را داشت"

کد خبر : ۵۷۱۶
حجت الاسلام امیری فر "دبیر اجرایی جامعه وعاظ" در گفت گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص ویژه نامه روزنامه همشهری"گذر از فتنه"راجع به حوادث بعد از انتخابات اظهار داشت: اگر چه این حرکت قابل تقدیر و تشکر است، ولی انتقادات جدی از سوی امت حزب الله به آن وارد است.
وی افزود: تعبیر من این است که الان بعد از 30 سال بروی و در خیابانهای تهران شعار بدهی مرگ بر شاه و آنوقت بگویی ماهم با انقلابیم و در پیروزی آن نقش داشتیم. این حرکت خوب است ولی الان دیگر زمان این حرکات نیست و همه به شما می خندند و در عقلتان شک می کنند. زیرا شاه که خیلی وقت پیش مرد و حکومتش نیر سالهای سال سقوط کرده است.
دبیر اجرایی جامعه وعاظ تصریح کرد: الان دیگر رنگ و بویی از فتنه نیست. آدمی می تواند موفق باشد که همان ابتدا به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان بعد از انتخابات اقتدا کند که در باره فتنه هشدار داده اند و فرمودند: الفتنه اشد من القتل. فتنه از قتل بدتر است و علت آن این است که با فتنه باید با درایت برخورد کرد و برخورد ریشه ای انجام داد.
امیری فر ادامه داد: متاسفانه برخی با موضوع دو پهلو و عده ای با سکوت و عدم تعیین موضع خود باعث شدند که فتنه و فتنه گران پیشروی کنند.
وی گفت: ضمن تشکر از آقایان دست اندرکار همشهری، انتقاداتی جدی هم دارم. کار اینها شبیه قیامهایی بوده که بعد از حادثه انقلابی عاشورا انجام گرفت یا قیام توابین. ولی این قیامها با حماسه روز عاشورا تفاوت جدی دارد. آنهایی که همراه امام حسین ماندند و همراه امام شهید شدند با آنهایی که بعدها شهید شدند تفاوت بسیار دارند. این آقایان نیز دیر اقدام کردند و الان دیگر بی فایده است ورنگ و بوی تبلیغاتی و سیاسی دارد نه در جهت مخلصانه.
دبیر اجرای جامعه وعاظ تاکید کرد: ویژه نامه روزنامه همشهری با فتنه چندان محکم هم برخورد نکرده. مثلا برخی عناصر به اصطلاح اصولگرا و نیز برخی حامیان فتنه گران مواضع دو پهلویی داشتند که باید با اینها مصاحبه می شد و نظر قاطع آنها را می پرسیدند، مثلا آقای رضایی پا به پای فتنه گران حرکت می کرد و بدون دلیل و مدرکی بحث دستکاری آرائ را مطرح کردند و بعدها نیز مواضع دوپهلو گرفت.
امیری فر افزود: یک انتقاد این است که باید با محسن رضایی مصاحبه می شد چون ما بسیار از ایشان انتقادات جدی و بی پاسخی داریم. ایشان باید از مواضع غیرمنطقی سابق خود توبه کنند که چرا پا به پای فتنه گران آمدند، آنگاه مواضع دو پهلو گرفت و در نهایت به قصد نجات آنها اقدام کرد. به رهبر انقلاب نامه می زند که فتنه گران را از این حالت نجات دهد.
وی تصریح کرد: در بحث فتنه هیچ اشاره ای به نقش هاشمی رفسنجانی نشده، باید با ایشان مصاحبه می شد که چرا ایشان دارند حرکت می کنند و کسانی که در فتنه نقش داشتند در پشت سر ایشان هستند. نامه ای بدون سلام و از سر عصبانیت به رهبری نوشتند در قبل از انتخابات و بعد نیز خطبه های نماز جمعه و نیز سخنانش در دانشگاه مشهد. دفاعیات ایشان از مهدی هشامی فرزند فتنه گرشان نیز جای سوال است و مواضع دختر فتنه گرشان فائزه هاشمی. جای اینها در روزنامه همشهری کجاست؟
دبیر اجرایی جامعه وعاظ اظهار داشت: کسانی در ویژه نامه همشهری راجع به فتنه صحبت کردند، که تا به حال سکوت کرده بودند. این ویژه نامه قصد تطهیر بخشی از خواص بی بصیرت را داشت.