۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰
نخستین جلسه شورا در سال 91 با طعم ارز

ادغام جدیدی در دستور کار نیست

عضو شورای پول و اعتبار با اشاره به عدم تصویب مصوبه‌ خاصی در جلسه این شورا گفت: بحث‌هایی درخصوص آرامش فعلی بازار ارز و اقدامات کنترلی بانک مرکزی، تحریم‌ها و اثرات آن بر بازار ارز کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر : ۶۲۱۰۵

صراط نیوز: سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درخصوص جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار اظهارداشت: این جلسه مصوبه‌ای نداشت و بحث‌های کارشناسی در مورد ارز از جمله نرخ ارز مطرح شد و اعضای شورا نظرات خود را در این رابطه بیان کردند.

وی افزود: بحث‌هایی درخصوص آرامش فعلی بازار ارز و اقدامات کنترلی بانک مرکزی در این زمینه و بحث تحریم‌ها و اثرات آن بر بازار ارز کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عضو ناظر شورای پول و اعتبار در پاسخ به این سوال که دیدگاه غالب در جلسه در مورد شرایط ارزی کشور چه بود، گفت: بحث‌های کارشناسی در مورد اینکه مدیریت ارزی کشور چگونه می‌تواند به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کند و بررسی قیمت ارز 1226 تومانی بودجه سال جاری و تاثیرات آن بر بازار، ارز مورد نیاز برای واردات کالاها، مشکلات ارزی بخش‌های مختلف تولید و ارز مسافری و امثال آن مورد بررسی قرار گرفت و هر یک از اعضاء‌ دیدگاه خود در این زمینه را مطرح کرد.

این عضو شورای پول و اعتبار در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری، روند ادغام موسسات در بانک‌ها را ادامه می‌دهد، گفت: در راستای اجرایی شدن قانون ساماندهی بازار غیر متشکل پولی موسسات مالی و اعتباری یا باید با برخی موسسات و یا بانک‌ها ادغام شوند که این دقیقا مطابق با قانون ساماندهی بازار غیر متشکل پولی است.

دلخوش در پاسخ به این سوال که آیا موسسات دیگری در بانک‌ها ادغام خواهند شد، بیان‌کرد: فعلا ادغام جدیدی در دستور کار نیست و نام بانک یا موسسه جدیدی برای ادغام در شورای پول و اعتبار مطرح نشده است.