۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۸

كاهش بي‌سابقه توليد خودرو در ايران

توليد انواع خودرو در ايران در نخستين ماه سال جاري به پايين‌ترين سطح خود طي سه سال اخير رسيد.
کد خبر : ۶۳۶۴۰

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، براساس آمار انجمن خودروسازان ايران، توليد انواع خودرو در كشور در فروردين ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته با كاهش 32.6 درصدي به 57 هزار و 603 دستگاه رسيد. اين ميزان توليد نسبت به فروردين سالهاي 1389 و 1388 نيز به ترتيب 31.3 و 15.8 درصد كاهش نشان مي‌دهد. اين براي نخستين بار طي چند سال اخير است كه توليد ماهانه خودرو در ايران با كاهش مواجه مي‌شود.

آمار همچنين نشان مي‌دهد كه در نخستين ماه امسال توليد خودرو در همه گروه‌ها كاهش يافت. به طوري كه توليد انواع سواري با كاهش 27.4 درصدي بالغ بر 53 هزار و 740 دستگاه شد. توليد انواع وانت نيز با افت 69.1 درصدي به 2953 دستگاه رسيد.

توليد انواع ميني‌بوس و اتوبوس نيز به ترتيب 96.8 و 65.9 درصد كاهش يافته و به عدد شش و 31 دستگاه رسيد. توليد انواع كاميون نيز با كاهش 46.8 درصدي به رقم 873 دستگاه رسيد.

كاهش توليد خودرو در كشور طي نخستين ماه سال جاري در حالي رخ داده كه وزير صنعت، معدن و تجارت طي اظهاراتي به يكي از خبرگزاريها اعلام كرد كه گزارشي از كاهش توليد خودرو به دست وي نرسيده است. اين در حالي است كه از چند هفته پيش زمزمه‌هايي مبني بر كاهش توليد خودرو در شركتهاي داخلي شنيده شده بود.

البته بايد به اين موضوع توجه داشت كه توليد خودرو در ماه فروردين با توجه به تعطيلات نوروز همواره با روند كاهشي نسبت به ماه‌هاي ديگر مواجه است، ولي آمار فوق مربوط به مقايسه توليد فروردين امسال نسبت به توليد فروردين سال‌هاي گذشته است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
تو رو خدا تحلیلهای الکی اقتصادی نکنید.فقط کافی سری به شرکتهای خودرو سازی و تامین کنندگان قطعات بزنید تا بفهمید.خیلی واضحه: به علت تحریم قطعه ندارند والسلام