۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

هشدار شدید کره شمالی به آمریکا درباره ساقط کردن ماهواره

هشدار شدید کره شمالی به آمریکا درباره ساقط کردن ماهواره
وزارت دفاع کره شمالی به آمریکا هشدار داد که هرگونه اقدام واشنگتن برای ساقط کردن ماهواره پیونگ یانگ، به معنای «اعلان جنگ» خواهد بود.
کد خبر : ۶۴۱۷۶۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، به دنبال اظهارات اخیر مقام ارشد آمریکایی، وزارت دفاع کره شمالی درباره احتمال اقدام واشنگتن برای ساقط کردن ماهواره نظامی کره شمالی بیانیه منتشر کرد.

به گزارش منابع رسانه‌ای از قبیل خبرگزاری آناتولی، خبرگزاری دولتی کره شمالی بیانیه‌ای به نقل از وزارت دفاع کره شمالی منتشر کرد که در آن اعلام کرد که پیونگ یانگ اقدام احتمالی آمریکا در ساقط کردن ماهواره کره شمالی را «اعلان جنگ» قلمداد خواهد کرد.

وزارت دفاع کره شمالی هشدار داد که این کشور برای دفاع از خود احتمال هدف قرار دادن ماهواره های جاسوسی آمریکا را در نظر خواهد گرفت.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «هرگز نمی‌توان خصومت اسفناک نیروی فضایی ایالات متحده با ماهواره شناسایی جمهوری دموکراتیک خلق کره را نادیده گرفت و آن را فقط یک چالش برای حاکمیت کره شمالی دانست بلکه به طور دقیق تر، (هر گونه تلاش برای سرنگونی ماهواره) اعلان جنگ علیه آن است».

این بیانیه در واکنش به اظهارات اخیر «شریل کلینکل» مقام ارشد «نیروی فضایی ایالات متحده» منتشر شد که طی آن، این مقام واشنگتن در مصاحبه اخیر با «رادیو آسیای آزاد» از احتمال ساقط کردن ماهواره کره شمالی خبر داده بود.

کلینکل گفت: «اقدامات نیروی مشترک فضایی (آمریکا) می‌تواند قابلیت‌ها و خدمات فضایی و ضدفضایی دشمن را با استفاده از انواع وسایل برگشت پذیر و غیرقابل برگشت از بین ببرد و اثربخشی و مرگبار بودن نیروهای دشمن را در همه حوزه‌ها کاهش دهد».

سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی اعلام کرد که ارسال موشک به فضا ماموریت نیروهای مسلح کره شمالی است که در قانون اساسی و سایر قوانین آن مشخص شده است تا از بازدارندگی جنگی خود برای محافظت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور «در صورت انجام حمله نظامی مرگبار» استفاده کنند

وزارت دفاع کره شمالی پیشتر درباره چرایی ارسال ماهواهر به فضا گفته بود که این اقدام برای ایجاد بازدارندگی و در پاسخ به بی‌ثباتی ایجاد شده توسط آمریکا و متحدانش انجام شده است.

دولت کره شمالی اعلام کرد که ماهواره نظامی این کشور از تأسیسات نظامی آمریکا در سن‌دیِگو تصویربرداری کرده و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی این تصاویر به همراه عکس‌هایی از ژاپن و کانال سوئز را هنگام دریافت گزارش، مشاهده کرده است.

پیش از این نیز دولت کره شمالی گفته بود که ماهواره شناسایی ارتش این کشور عکس‌هایی از کاخ سفید، پنتاگون و ناوهای هواپیمابر اتمی آمریکا گرفته است.