۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰

چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد

چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد
آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد و مسعود نجابتی به عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ معرفی شد.
کد خبر : ۶۵۴۵۸۲

به گزارش صراط به نقل از تسنیم، آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال 1402 هنر انقلاب دقایقی پیش در حوزه هنری برگزار شد تا از بین 5 نامزد نهایی، نفر برگزیده انتخاب شود.

فرآیند انتخاب «چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز شد. پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام 86 هنرمند به‌عنوان نامزدهای اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه شد. این کمیته با ترکیب آقایان مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهادشده توسط اهالی فرهنگ و هنر، پنج هنرمند را به عنوان «نامزدهای نهایی چهره سال 1402» هنر انقلاب معرفی کرد.

داستان "مردی با آرزوهای بزرگ" و پشتوانه‌ای که دلگرمش کرد

اسامی نامزدهای نهایی عنوان «چهره سال 1402 هنر انقلاب اسلامی» به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر بود:

1- امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»

2- کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»

3- راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

4- افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و بهنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی

5- مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره "و فتح قریب" در مرز سرزمین‌های اشغالی

فرهنگ و هنر , هفته هنر انقلاب اسلامی ,

در نهایت و با نظر هیئت انتخاب، مسعود نجابتی به عنوان چهره برتر هنر انقلاب در سال 1402 معرفی شد. در مراسمی که دقایقی پیش به پایان رسید، این چهره برگزیده تندیس و هدایای خود را دریافت کرد.

نجابتی پس از انتخابش به عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب گفت: جایزه خود را به مردم مظلوم غزه تقدیم می‌کنم که با صبر و استقامت خود چشم‌های مردم دنیا را باز کردند. 

براساس این گزارش، حوزه هنری از سال 1394 معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.  «تندیس انتظار» اثر استاد علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته شده و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود. تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند و در سال جاری دهمین منتخب این عنوان معرفی خواهدشد.