۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲

۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ تامین شد

از ابتدای سال تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو، کالا‌های تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.
کد خبر : ۶۵۴۹۰۲

به گزارش صراط به نقل از برنا، «علی سعیدی» مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه ارائه گزارش‌های تأمین ارز و معاملات طلای این مرکز گفت: تا پایان هفته منتهی به ۳۱ فروردین ماه، ۶۲۱ میلیون دلار ارز جهت واردات کالا‌های اساسی و دارو تأمین شد. کالا‌های تجاری و بازرگانی نیز ۱۵۳۱ میلیون دلار را به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۵۷۲ میلیون دلار را نشان می‌دهد. تأمین ارز گروه خدمات نیز ۹۳ میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است، تشریح کرد: تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۰ و ۱۶۳ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند. همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۲۰، ۱۰۱، ۸۲ و ۱۴۲ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۲۱، ۹۰ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند. علاوه بر این گروه‌ها، ۷۸۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۲۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

 

برچسب ها: دلار