۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
وزیر خارجه:

ایران به شرط بازگشت همه طرف ها به برجام آمادگی همکاری است

ایران به شرط بازگشت همه طرف ها به برجام آمادگی همکاری است
وزیر خارجه با اعلام تقویت روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، گفت: ایران به شرط بازگشت همه طرف ها به برجام، آماده همکاری و ایفای تعهدات است.
کد خبر : ۶۵۷۸۶۷

به گزارش صراط به نقل از تسنیم حسین امیرعبداللهیان در نشست گفت‌وگوهای ایرانی - عربی برای همکاری و تعامل با اشاره به اینکه مرحله گفت‌ و گوهای ایرانی عربی تمام شده و در مرحله همکاری‌های منطقه‌ای قرار دارد، اعلام کرد: ایران برای تعمیق تفاهم و همدلی بین کشورهای منطقه مصمم است و رویکرد قطعی دولت در برجسته سازی سیاست همسایگی ناظر به درک همین نکته اساسی است.

بازگشت عادی روابط عربستان و ایران به مرحله‌ای طبیعی، یکی از نشانه‌ها است و طییک سال گذشته دو کشور موفقیت‌هایی را در عرصه توسعه چند لایه همکاری‌ به دست آورده اند. هر چند هنوز ابتدای راه است. علاوه بر تقویت مناسبات با امارات، قطر، عمان و کویت که مرحله جدیدی از همکاری‌های مشترک را می پیماید از اقدام دولت بحرین در شروع آزادی زندانیان سیاسی، استقبال  می شود.

دولت ایران اقتصاد و سیاست را وابسته به توافق نکرده‌ ولی همانطور که در مذاکرات رفع تحریم‌ها بارها اعلام شده در صورت موافقت همه طرف‌ها برای بازگشت به توافق ۲۰۱۵ میلادی و مشاهده اقدام عملی از سوی طرف‌های مقابل، تهران آمادگی دارد که همچنان در مسیر توافق به تعهدات ادامه دهد.

همواره تأکید شده ایران در مسیر رفع تحریم‌ها و ادامه برجام بر مسیر دیپلماسی و مذاکره و اجرای توافق به گونه‌ای که تامین کننده منافع ملت ایران باشد، پایبند خواهد بود و همه طرف‌های مقابل به اقدام سازنده در این مسیر فرا می‌خواند.