۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۸

دستپاچگی‌اسرائیل ازسخنان فرمانده‌سپاه

این موشک ها به نسبت سایر نسل های موشک برد بیشتری دارند و قدرت انفجاریشان هم بیشتر است و با کلاهکهای قویتر میتوان وسعت تخریب آنها را نیز افزایش داد.
کد خبر : ۶۹۹۹۰
به گزارش صراط به نقل از عصر امروز، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه عصر یکشنبه در خلال کنفرانس خبری مربوط به آغاز رزمایش پیامبر اعظم ۷ از استفاده ایران از نسل جدید موشکهای بالستیک با قدرت تخریب بالا و سرعتی سه برابر صوت خبر داد.

هرچند این نخستین باری نیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موشکهای بالستیک بومی در سلسله رزمایشهای پیامبر اعظم استفاده می کند اما هربار شاهد حساسیت بیش از پیش رسانه های بین المللی به این موضوع هستیم. به طوری که اخبار برگزاری رزمایشهای موشکی سپاه هر بار با بازتاب گسترده در این رسانه ها مواجه می شود. در حالی که بنا بر قوائد شناخته شده خبری اکنون که از "تازگی" خبر مذکور کاسته شده لزوما نباید چنین حجم بازتابی را به خود اختصاص دهد.

حال باید دید موشک بالستیک چرا تا بدین حد از دید رسانه های منطقه ای و بین المللی مهم و اثرگذار است. و به بیان بهتر اساسا موشک بالستیک چیست؟ و چه قابلیتهایی در این نوع از موشک آن را تا این درجه راهبردی کرده است؟

ابتدا باید اشاره کرد که فناوری ساخت موشک های بالستیک یک فناوری پیچیده است که بسیاری از کشورهای جهان آن را در اختیار ندارند و خیلی به ندرت پیش می آید که کشوری حاضر شود این فناوری را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و این در حالی است که متخصصان کشور ما با اتکا به دانش بومی خود توانسته اند به طور کامل به این فناوری دست یابند.

"موشک های بالستیک به موشک هایی می گویند که تا ارتفاع بسیار بالایی اوج می گیرند (که این قسمت راه با موتور روشن انجام می شود) و مابقی راه را با استفاده از نیروی جاذبه زمین به سمت هدف می روند که مانند یک سقوط آزاد البته با هدایت صحیح است.

در این میان برخی از موشک های بالستیک نیز وجود دارند که حتی از جو زمین نیز خارج می شوند و با استفاده از یک ماشین ورود مجدد (RV) به جو باز می گردند که برد بسیار بالایی دارند." (به نقل از دانشنامه ویکی پدیا)

این موشک ها به نسبت سایر نسل های موشک برد بیشتری دارند و قدرت انفجاریشان هم بیشتر است و با کلاهکهای قویتر میتوان وسعت تخریب آنها را نیز افزایش داد. علاوه بر آن موشکهای بالستیک به خاطر ارتفاع پروازشان قابل رهگیری توسط هیچ هواپیمایی نیست.

از این مهمتر، به دلیل آنکه موشک های بالستیک در مسیر بازگشت خود به سمت هدف تنها با یک تکانه سامانه (RV) به سمت هدف حرکت کرده و مابقی راه را به صورت موتورخاموش و با استفاده از جاذبه زمین حرکت می کنند عملا توسط هیچ سامانه ضد موشک راداری نیز قابل شناسایی نخواهد بود. و این یعنی: "هیچ راه دفاعی موثری در برابر موشکهای بالستیک وجود ندارد"

و همین امر است که باعث وحشت دشمنان ایران و به خصوص اسرائیل شده است. رژیم غاصب صهیونیستی سالهاست که با سرمایه گذاری بر روی فناوری های پدافندی توانسته است نسخه های پیشرفته ای از این ابزار مهم دفاعی را ساخته و در اختیار داشته باشد که سامانه موسوم به گنبد آهنین آخرین و پیشرفته ترین آنهاست.

آنگونه که صهیونیستها معتقدند، این سامانه قادر است در بدترین شرایط آب و هوایی قادر است با موشکهای مهاجم درگیر شود و نیز توانایی تشخیص آن را دارد که کدام راکت به سمت مناطق مسکونی و کدام به سمت مناطق بیخطر میرود.

این در حالی است که همان طور که پیش تر گفته شد، این سامانه به هیچ عنوان قادر به رویارویی با موشکهای بالستیک نخواهد بود. و آن طور که در آرشیو خبرها می توان ملاحظه کرد این سامانه در سال جاری میلادی در مبارزه با موشکهای بسیار ساده عزالدین قسام فلسطینیان نیز نتوانسته است سربلند بیرون بیاید. شلیک ۱۱۰ فروند موشک به مواضع صهیونیستها در خرداد ماه امسال باعث یاس و ناامیدی ساکنین شهرک های صهیونیستی اطراف نوار غزه نسبت به کارآمدی سامانه ضد موشکی "گنبد آهنین" شده است.(خبرگزاری قدس)

و جالب آنکه رییس پروژه سامانه گنبد آهنین رژیم اشغالگر چند روز بعد در گفتگو با کانال ده تلویزیون این رژیم به ناکارآمدی این سامانه در برابر مقاومت اذعان کرده است.

بنا بر این باید به اسرائیل و هم پیمانانش حق داد که با شنیدن نام "موشک بالستیک" از زبان فرماندهان نظامی ایران دستپاچه شوند و مدام از نگرانی خود و جامعه جهانی! از خطرات بالقوه ایران سخن بگویند.

آنها خوب می دانند که فرود حتی یک موشک بالستیک در خاک اسرائیل یعنی نابودی کل تل آویو.