۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲

کشور باید بدون درآمد نفت اداره شود

نمایندگان مخالف کلیات طرح معافیت مدارس خیرین مدرسه ساز از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات معتقدند که کشور باید با قانون مالیات و بدون درآمد نفت اداره شود و اگر عوارض و مالیات دریافت نکنیم کشور آباد نمی‌شود.
کد خبر : ۸۴۳۶۸

به گزارش صراط ، سیدهادی حسینی نمانیده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در سخنانی به عنوان اولین مخالف کلیات طرح معافیت مدارس خیرین مدرسه‌ساز از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات، اظهار داشت: این طرح ایراد اصل 75 قانون اساسی دارد.

وی افزود: در اینجا طریق جدید معلوم شده است؛ شهرداریها به لحاظ مالی در گاز، برق و آب دچار مشکل هستند.

نماینده قائمشهر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد:  وزارت آموزش و پرورش اعتبارات خاص خودش را دارد اما این طرح باعث می‌شود که درآمد این وزارتخانه کاهش یابد.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: شهرداریها به جای اینکه هزینه‌های بیهوده صرف کنند، بهتر است این هزینه‌ها را برای ساخت مدارس صرف کنند؛ اگر این طرح به تصویب برسد درآمد شهرداری، سازمان آب و سازمان برق کم می‌شود در حالی که هم اکنون نیز کارمندان برخی استانها حقوق نصفه دریافت می‌کنند.

در ادامه این جلسه، نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز در سخنانی به عنوان دومین مخالف کلیات طرح مذکور، با تأکید بر اینکه شهرداری با پول عوارض اداره می شود، تصریح کرد: شهرداریها پول کارگران خود را نیز ندارند که پرداخت کنند بنابراین اگر به هر دلیلی اعتبار شهرداریها را کم کنیم، چطور می‌خواهند اداره شوند.

قاضی پور با طرح این سؤال که مگر هزینه‌های احداث مدارس چند درصد پول ساخت مدارس را شامل می‌شود، تأکید کرد: هزینه‌های انشعابات در برابر ساخت و سازها، رقم ناچیزی است و در اینجا ایجاد نظم وانضباط امر مهمی است.

نماینده ارومیه در خانه ملت همچنین بیان کرد: این طرح به دلیل مغایرت با قانون برنامه نیازمند دو سوم آرای نمایندگان مجلس است و باید بدانیم تصویب این طرح روی درآمدهای برخی از شرکتها مستقیما تأثیرگذار است و باید دانست اگر عوارض و مالیات دریافت نشود، کشور آباد نمی‌شود و ما باید مملکت را با قانون مالیات و بدون درآمد نفت اداره کنیم و باید همه درآمدها به خزانه داری واریز شود تا در اقتصاد مقاومتی موفق باشیم.

عوض حیدرپور نماینده شهرضا سومین و آخرین مخالف کلیات طرح معافیت مدارس خیرین مدرسه ساز از پرداخت عوارض شهرداری و انشعابات، در سخنانی با تأکید بر اینکه افزایش مدرسه سازی مورد علاقه ما هم هست، تصریح کرد: در شرایطی که شهرداریها با مشکلات زیادی مواجه هستند، اگر خیرین را از پرداخت عوارض محروم کنیم، برخی شرکت‌های خصوصی دچار مشکلاتی می‌شوند.

وی همچنین گفت: معاف کردن آموزش و پرورش از پرداخت عوارض شهرداری، صحیح نیست.

منبع: فارس