۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴

مرداب فتنه يك خروجي بيشتر ندارد

يك عضو حزب اعتماد ملي مي گويد تندروهاي اصلاح طلب در حال نزديك شدن به خاتمي هستند.
کد خبر : ۸۸۰۹۹
به گزارش صراط، محمدجواد حق شناس (مديرمسئول روزنامه زنجيره اي و توقيف شده اعتماد ملي) در پاسخ به اين سوال كه آيا خاتمي مي تواند با فاصله گيري از تندروهاي اصلاح طلب و اتخاذ مشي معتدل و ميانه رو بار ديگر جريان اصلاحات را زنده و پويا كند؟ گفت: اتفاقا برعكس اين صحبت درست است يعني تندروهاي اصلاح طلب در حال نزديك شدن به آقاي خاتمي هستند البته اين كار به معناي اين است كه تندروهاي اصلاح طلب مي خواهند دست از تندروي هاي خود بر دارند(!)وي افزود: آقاي خاتمي در اسفندماه گذشته با حضور در انتخابات بزرگترين هزينه را پرداخت كرد و در فضاي مجازي سبز بيشترين برخورد با ايشان صورت گرفت.

مديرمسئول روزنامه اعتماد ملي ادامه داد: چهره هايي كه به حضور خاتمي در انتخابات مجلس نهم ايراد مي گرفتند مي بينيم امروزه معتقدند حضور ايشان در انتخابات كار درستي بوده و حتي عملا برخي از چهره هاي شاخص تندروي گذشته اصلاح طلب اعلام مي كنند پيوند برقرار كردن بين آزادي زندانيان سياسي و انتخابات امر معقولي نيست.

 وي با بيان اينكه «اگر آقاي خاتمي در انتخابات حاضر شود همه چهره هاي اصلاح طلب از جمله عبدالله نوري در ذيل گفتمان خاتمي مي توانند حضور داشته باشند و ايفاي نقش كنند»، درباره رقابت عارف با خاتمي نيز گفت: آقاي عارف در موقعيتي نيست كه بخواهد با خاتمي و چهره ديگري رقابت كند.

يادآور مي شود اعلام برائت از فتنه سال 88 و كساني كه پازل دشمن را كامل كردند، طبيعي ترين شرط براي همه جريان هاي مايل به حضور در عرصه سياسي و انتخابات به شمار مي رود و از همين منظر، اصلاح طلبان نيز بايد مرزبندي روشني با فتنه و آشوب 3 سال پيش ترسيم كنند ديگر آن كه نقش آفريني برخي عناصر در آن خيانت بزرگ و بازي در نقش اپوزيسيون، كمترين شايستگي حضور در حاكميت را براي آنان باقي نمي گذارد.

 ضمن آن كه سران و عوامل اصلي فتنه به جرم وطن فروشي و خيانت بايد در انتظار محاكمه و مجازات باشند. از همين منظر بايد ديد عناصر تندرو و ساختارشكن، به واسطه پشيماني از آشوب سال 88 به خاتمي نزديك شده اند يا همچنان به قول كساني چون ابراهيم يزدي، امثال خاتمي را لولاي پيوند گروه هاي مختلف ضدانقلاب براي پيگيري پروژه ساختارشكني و آشوب مي دانند.

در عين حال اظهارات حق شناس نشان مي دهد عناصر تندرو به اين نتيجه رسيده اند كه تحريم انتخابات مجلس به بهانه حمايت از عناصر بازداشتي كمترين خريداري در ميان مردم نداشته و غيرقابل تداوم است. با اين وصف بايد پرسيد تكليف ادعاي تقلب و شعارهاي مبني بر اينكه اگر فلان بهمان بازداشت شوند، قيامت مي شود، چه مي شود؟!
منبع: کیهان