۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
پیغام کاخ سفید برای رهبر انقلاب

خیز تکراری امریکا برای مذاکره با ایران در آستانه انتخابات

اگر مسئولان دولت آمریکا بتوانند به این مسائل و بسیاری از سوالات و شبهات دیگر پاسخ قانع کننده دهند یقینا آغوش ملت ایران برای...
کد خبر : ۹۵۳۸۸
"صراط"- چند روزی هست که سکان دستگاه دیپلماسی از هیلاری کلینتون به جان کری دست به دست شده است و این چهره شناخته شده ایالات متحده آمریکا که یدطولایی هم در عرصه سیاست خارجی دارد آمده است تا شاید بتواند بخشی از وجهه خشن و منفور دولتش را در خاورمیانه بهبود بخشد.

علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان که طی چند روز گذشته برای شرکت در اجلاس مونیخ به آلمان رفته بود در واکنش به روی کار آمدن همتای جدید آمریکائیش گفت: " امیدوارم ایشان با ویژگی‌های فردی خود بتواند حداقل موجب اصلاح بخشی از رویکردها و سیاست‌های ضد ایرانی دولت آمریکا شود و با اصلاح رویکردهای ظالمانه، نادرست و پرهزینه دولت آمریکا به کاهش هزینه‌های انسانی و مالی سیاست خارجی آمریکا برای ملت‌های منطقه و ملت آمریکا کمک کند.
در این شرایط جوبایدن معاون رئیس جمهور آمریکا باز هم صحبت از مذاکره مستقیم برای حل اختلافات مطروحه پیرامون برنامه های اتمی کشورمان کرده است.



به گزارش "خبرگزاری بلومبرگ"، جو بایدن در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: "ما از آغاز روشن کرده ایم که هر گاه آیت الله خامنه ای، رهبر ایران آماده باشد ، ما آماده مذاکره هستیم".
با توجه به کینه دیرینه ای که ملت ایران از خیانتها و جنایتهای دولت آمریکا بیاد دارند این مقام کاخ سفید بخوبی درک کرده است که برای نشستن پای میز مذاکره با ایران باید کسی را در کشورمان خطاب قرار دهد که علاوه بر جایگاه قانونی، وی از مقبولیت بالای مردمی هم در سطح کشور برخوردار باشد تا مطرح کردن مذاکره با آمریکا از سوی او با دافعه از سوی مردم مواجه نشود ، حال قابل توجه است که برخی چهره های سیاسی در داخل کشور هنوز به چنین شناختی از فضای سیاسی کشورمان نرسیده اند و ...
اما مطرح کردن بحث آمادگی مذاکره مستقیم آمریکا  با ایران از سوی این مقام بلندپایه واشنگتن، آن هم درست چند ماه مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، از جهات مختلف قابل تامل و تحلیل خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب چهار سال قبل در واکنش به پیام تبریک نوروزی باراک اوباما به ملت ایران خاطرنشان کردند: " آنها مي‌گويند بسوي ايران دست دراز كرده‌ايم و ما مي‌گوييم اگر آمريكا در زير دستكش مخملي، دستي چدني را پنهان كرده باشد اين اقدام هيچ معنا و ارزشي ندارد."

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تاکتیک ها و ادبیات عوام فریبانه دولت آمریکا در قبال ملت ایران فرمودند: " نمي‌دانيم چه كسي واقعاً در آمريكا تصميم گيرنده است، رئيس جمهور يا كنگره و يا عناصر پشت پرده، اما در هر حال تأكيد مي‌كنيم كه ملت ايران درباره مسايل مربوط به خود اهل محاسبه و منطق است و احساساتي نمي‌شود."
فلذا با نزدیک شدن به فضای انتخابات در کشورمان پیش بینی می شود سیاست کاخ سفید معطوف بر ترسیم یک فضای عاطفی و مردم دوستانه در قبال ملت ایران شود و به نوعی با این کار بخواهد شرایط را طوری جلوه دهد که گویی دولت آمریکا دوست ملت ایران است و نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف این روابط دوستانه است!.
اما مقامات کاخ سفید برای پیگیری چنین سیاستی از جهات متعدد با مشکل مواجه هستند، چرا که مردم ایران بواسطه خاطرات تلخی که از جنایت های ایالات متحده بیاد دارند، سوالاتی را مطرح می کنند که پاسخ  این سوالات یقینا همه توطئه های دولت آمریکا را نقش بر آب خواهد کرد.
سوالاتی از قبیل اینکه چرا دولت آمریکا با پیگیری کودتای 28مرداد به دیکتاتور کشورمان کمک کرد تا در قدرت بماند و جنایت هایی هچون 15خرداد و 17شهریور را رقم بزند؟



چرا مقامات کاخ سفید دارائیهای عظیم ایران را بعد از روی کار آمدن حکومت مردمی بلوکه کردند؟
سفارت آمریکا در تهران بعد از پیروزی انقلاب به چه دلیل دشمنی و جاسوسی علیه انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داد؟
عملیات نظامی طبس که در سال 1359 توسط بالگردها و هواپیماهای آمریکایی در خاک کشورمان انجام شد و با عنایت الهی ناکام ماند در راستای چه هدفی بود؟



نقش مقامات واشنگتن در کودتای ناکام نوژه در سال 1359 علیه انقلاب مردمی ایران چه بود؟



حمایت های گسترده مالی، سیاسی و لجستیکی دولت آمریکا از رژیم بعث برای جنگ و کشتار ملت ایران در کجای نقشه عاطفی کاخ سفید در قبال ملت ایران جای می گیرد؟



حمله مستقیم ناوشکن های آمریکایی در سال 67 به سکوهای نفتی ایران و انهدام ناوچه سهند که از دارائیهای نظامی مردم ایران محسوب می شد با هدف خدمت به ایرانیان صورت گرفت؟
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در سال 1367 که  290مسافر که فقط 66کودک ایرانی در آن بودند با چه هدفی بود؟



قعطنامه های متعددی که به مدد فشارهای گوناگون دولت آمریکا بر علیه منافع ملی ایران صادر می شود در چه راستایی صورت می گیرد؟
حمایت از کودتای مخملی سال 1378 در کشورمان توسط دولت آمریکا با هدف چه چیزی بود؟
سخنرانی رئیس جمهور سابق آمریکا که در آن ملت ایران محور شرارت خوانده شده بود، نوعی از احترامات واشنگتن به ملت ها محسوب می شود؟


دستگیری و شکنجه اتباع بی گناه ایران در کشور آمریکا جزء نمادهای حقوق بشر آمریکایی است؟



تحریم اقلام دارویی که اگر تدبیر نظام و تلاش دانشمندان نباشد جان هموطنانمان را در خطر قرار می دهد، با نیت انسان دوستانه دولت آمریکا صورت می گیرد؟
طراحی و پیگیری فتنه 88 که منجر به آسیب های انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فراوانی برای کشور شد در چه راستایی صورت گرفت؟



تحریم بانک مرکزی ایران که مردم کشورمان را با مشکل تعاملات بانکی با خارج مواجه می کند از جمله خدمات کاخ سفید به ایرانیان است؟
حمایت از گروه های تروریستی که هر ازگاهی جوانان دانشمند این سرزمین را به کام مرگ می کشند، آیا از روشهای ابراز علاقه ایالات متحده محسوب می شود؟



اگر مسئولان دولت آمریکا بتوانند به این مسائل و بسیاری از سوالات و شبهات دیگر پاسخ قانع کننده  دهند یقینا آغوش ملت ایران برای هر نوع گفتگو و مذاکرهی باز خواهد بود.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۷
۱۵
آمریکا اول خودش پیش قدم صلح و امنیت و راستگویی باشه تا مذاکره در صورت نیاز انجام بشه .
(گرچه این صفت ها اصلا به امریکا نمیاد ...)
عیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۲۲
۱۸
با دیدن تصاویر شهدای دانشمند کشورمان دوستدارم خرخره آمریکا رو بجوم
بهنود از بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۵
۱۵
در این شرایط اظهارات مقامات کاخ سفید بسیار مشکوکه
آقا ولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۴
۱۶
امیدورام اونی که حرف از مذاکره میزنه چشمای کورشو باز کنه
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۸
۷
عیسی خان! اونی که باید خرخره شو بجویی!!!(که البته این کار از یه انسان!بعید هست)! اسرائیل هست!
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۰
۱۲
ما با آمریکا هیچ مذاکره ای نمیکنیم تا زمانی که هیبت دروغگین آمریکارو بشکونیم.
رسانه هفت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۶
۱۴
چنان مجبور به مذاکره میشید که خودتون کیف کنید . آخر غرور بی جا و خود بزرگ بینی همینه یه دشمن فرضی ساختید بره ملت که همه ی مشکلات و کم کاری های خودتونو بندازید گردن دشمن ولی دیگه ما بیداریم
حزب الله
|
Iran (Islamic Republic of)
تو الان به نمایندگی از امریکا حرف میزنی؟
اونجا وضع حقوقا چطوره؟
دستی میدن یا کارت به کارت میکنن؟
مزدوووووووووووووووور
موسی جان
|
Iran (Islamic Republic of)
راستی عیدی هم به شما میدن؟
فکر کنم شما جزو کارکنان نهاد کاخ سفید حساب بشید؟
شاید هم کریسمس بهت عیدی بدن؟
رسانه هفت
|
Iran (Islamic Republic of)
شما چی به نمایندگی از مردم ایران حرف میزنی ؟
یه بار با یکی مثل شما حرف میزدم میگفت کسی که مارو قبول نداشته باشه اصلا ایرانی نیست !!!
شمام مثل همونی مطمئنم
دختر شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۷
۳
صمداقا! جدا که حرف عجیبی زدین! یعنی با حرف نزدن این هیبت میشکنه؟! کشورها باید در صحنه دیپلماسی عمومی فعال و پویا باشن و با قهر و تهر و عقب نشینی و انزوا و سکوت مشکلی حل نمیشه!بلکه برعکس ابتکار عمل بیشتر دست کشورهای بی مایه و وجودی مثل شیخ نشینان خلیج فارس و یا ترکیه و عربستان و .. می افته!ما نباید میدان رو واسه قدرت نمایی و ابراز حضور اونا خالی کنیم! حرف نزدن یه جورایی نشانه نا پختگی و لجبازی و عدم تدبیر و بینش سیاسی هست! ما با هر کشور به جز اسرائیل مشکلی واسه گفتگو نداریم! همونطور که ادمهای منطقی و اهل استدلال با صحبت کردن مشکلاتشون رو حل می کنن و حتی شاید به تفاهم برسن!کشورهای منطقی و خواستار صلح و ارامش هم باید این کارو کنن! نه یقه جردادن و عربده کشیدن و کارهای چاله میدونی! در ضمن صمد اقا نمیدونم شما تا چه حد تحریمها روی زندگیتون موثر بودن! اما من پزشک! بعد از وضع اونها به خاطر کمبود خیلی از داروها دیگه نمینونم یه نسخه درست و حسابی حاوی داروهای مفید واسه بیماران بنویسم! یا اینکه موادو وسایلی که واسه تحقیق لازم داشتم به خاطر تحریم وارد نشدن و من مجبور شدم تزم رو تغییر بدم و یه چند ماهی عقب افتادم! حالا اگه این تحریمها با گفتگو بتونن تعدیل بشن!اشکالی داره؟! جواب این هدررفت جان و مال و بودجه و زمان و انرژی مردم رو کی میده؟!
آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
خانم دکتر بپا از زندگی عقب نیافتی ببین ما چقدر بدبخت و ابسته هستیم که برای تحقیق شما هم احتیاج به واردات داریم !!!‌ به جای نق زدن به خودت بیا و یه کاری کن بتونی بدن اون وسایل یا با وسایل جایگزین یا هرجوری بجز وابستگی کارت رو پیش ببری ... حتی اگر نتونی همون تحقیق رو هم انجام بدی لااقل چند قدم جلو رفتی !!!! دخترم اینجوری فکر کن !
صمد آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
صراط عزیز لطفا کامنت جوابیه اربابت صمد آقا به دختر شیرازی محترمه رو درج کن که بی احترامی به وجود شریفشون نشه.
ممنون
محمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۷
۷
چرا آنقدر منفی زده اید واقعا که رهبر عزیزمان خیلی تنها هستند
ارزشی
|
Iran (Islamic Republic of)
مثبت
رهبری تنها نیستند رهبری مظلوم هستند
زارع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۸
۰
با سلام . یادتون باشه اگر قرار باشه مذاکره و رابطه هم برقرار باشه ، عربستان و اسرائیل مانع شده و نمی گذارن زیرا به ضرر آنهاست .باید با دقت پیش رفت و در یک فضای منطقی بررسی و کارشناسی کرد .از روی احساس تصمیم نگیرید .مگه عراق کم از ما شهید گرفت؟؟چرا رابطه برقرار شد ؟؟باید تحلیل هزینه فایده کرد و درست تصمیم گرفت .همیشه احساسات جلوی تصمیم عقلایی را می گیرد .
عروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۵
۸
من امريكا رو دوستدارم
بخاطر جنايت هاش
بخاطر ظلمش
بخاطر استكبارش
بخاطر مظلوم كشيش
گمنام
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا تو رو ان شالله با آمریکاییها محشور کند.آمین
امیر حامی دکتر سعید جلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۱
۱
۶
فقط دکتر جلیلی
ارزشی
|
Iran (Islamic Republic of)
تو چی میگی این وسط؟
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
۵
۱
بنام خدا باسلام بی بصیرتی تا کی فهم اوضاع امروز زیاد سخت نیست با نگاه بتورم و نابسامانی موجود در اقتصاد اگر مسئولین قدری بفکر مردم باشند میبینند که از دل مذاکره میتوان نتایج خوبی بنفع مردم گرفت در شرایط کنونی دنیا صف آرایی روسیه و آمریکا جلوی هم و دشمنی چین و آمریکا و اروپا (حالا مخالفین از دشمنان خارجی مانند روسیه و انگلیس قطر گرفته تا داخلیها که منافعشان بخطر می افتد )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
باز مشت آهنين در دستكش مخملين پنهان شده است . مزاكره ما با آمريكا مثل مذاكره گرگ با ميش است. از حلا نتيچه اش معلوم دريدن ما توسط گرگ خونخوار آمريكا در بدو مذاكره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
جدول مقايسه اقدامات مثبت و پيشنهاد ها براي مذاكره و تهديدات و اقدامات خسمانه امريكا بر عليه ايران تهيه شود . وزن تمايل آمريكاه به كدام سو براي افكار عمومي مشخص ميشود.
جواداراک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
۰
۱
قابل توجه دخترشیرازی:مشکل شما هویت وحمیت ووفای یه مام وطن وارزشهاست البته ازکسی که رابطه بادشمن رافقط برای حل مشکلات صنفی اش بخوادنمیشه انتظاری داشت ضمنا من فکرنمیکنم شمادخترخانم باشی ،بلکه اون بی هویتی باعث شده ازاین موضع راحتربتوانی تراوشات ذهنی ات رابخورد یکسری بدهی برای مثبت دادن فله ای
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
۲
۲
هیلاری جون بیا برگرد سرکارت چون پست وزارت امور خارجه ی امریکا فقط برازنده ی تو هستش.
ارزشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
مرگ بر آمریکا و مرگ بر بیگانه پرستان .
سلام بر رهبری ،درود بر ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
۱
۰
تمام دنيا بخصوص كشورهاي همسايه هم با آمريكا رابطه دارند مثل تركيه ،روسيه و كشورهاي عربي آيا آنها الان با چه مشكلاتي روبرو هستند كه ما بايد بترسيم و نتوانيم رابطه برقرار كنيم؟