۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲

آیا پاپ بعدی سیاه‌‌پوست است؟+تصاویر

"فرانسیس آرینز" از شرق نیجریه یکی از دو نامزد تصدی پست پاپ است و "پیتر تورکسان"، 64 ساله از غنا نیز یکی دیگر از نامزدها است
کد خبر : ۹۶۳۹۲
در پی استعفای غیرمنتظره پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان، دو تن از کاردینال‌های سیاه پوست از غنا و نیجریه برای دستیابی به این سمت وارد رقابت شده‌اند.

 به نوشته روزنامه دیلی میل، پاپ بندیکت شانزدهم، اولین رهبر کاتولیک‌های جهان در طول 600 سال گذشته محسوب می‌شود که به دلیل وضعیت سلامتی‌اش از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

در پی استعفای پاپ بندیکت شانزدهم و در پی مطرح شدن این مساله که چه کسی جای وی را می‌گیرد، دو تن از کاردینال‌های آفریقایی وارد رقابت شده‌اند.

"پیتر تورکسان"، 64 ساله از غنا و "فرانسیس آرینز" از شرق نیجریه دو نامزد تصدی پست پاپی هستند.

همچنین انتخاب یک پاپ سیاه پوست بر قدرت و استحکام رو به رشد کلیسای کاتولیک در کشورهای در حال توسعه اثر می‌گذارد. این امر همچنین در بخش‌هایی از اروپای شرقی که نژادپرستی همچنان یک مشکل محسوب می‌شود، می‌تواند مناقشه برانگیز باشد.

دو کاندیدای دیگر تصدی این پست کاردینال "اودیلو شرر"، از سن پائولو و یک کاردینال فرانسوی به نام "مارک اوئله" هستند.

بسیاری بر این باورند که پاپ آتی فردی از کشوری در حال توسعه به ویژه آمریکای لاتین یا آفریقا است.

42 درصد از جمعیت 2 / 1 میلیاردی کاتولیک‌ها در آمریکای لاتین زندگی می‌کنند در حالی که تنها 25 درصد از این جمعیت در اروپا ساکن هستند.

پس از ژان پل دوم، پاپی از لهستان که در سال 2005 فوت کرد و اولین پاپ غیر ایتالیایی واتیکان محسوب می‌شد، کلیسای کاتولیک ایتالیا فشارها بر کاردینال‌ها را برای حمایت از یک ایتالیایی برای تصدی این سمت بیشتر خواهد کرد.

یکی از این کاردینال‌های ایتالیایی "آنجلو اسکولا"، از میلان و دیگری کاردینال "آنجلو باگناسکو" از جنوآ است.

استعفای پاپ بندیکت شانزدهم به این معناست که جمعی از کاردینال‌های ارشد در رم جمع می‌شوند تا جانشین وی را تا اواخر ماه مارس سال جاری میلادی انتخاب کنند.


فرانسیس آرینز


پیتر تورکسان
منبع: ایسنا
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست