۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸

مطهری:وقایع مجلس بایددرمحضرملت باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محدود کردن عکاسان خبری در صحن علنی مجلس با هدف قانون اساسی مغایر است، گفت: این طرح رأی نمی‌آورد.
کد خبر : ۹۷۳۸۳
به گزارش صراط،علی مطهری  در واکنش به طرح محدود کردن عکاسان خبری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از سوی برخی نمایندگان گفت: معتقدم مقایسه مجلس با سایر قوا درست نیست، چرا که مجلس نمونه کوچکی از جامعه ایرانی و به تعبیر حضرت امام (ره) عصاره فضایل ملت است.

وقایع مجلس باید در محضر ملت باشد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:  وقتی مجلس شورای اسلامی جلسه علنی برگزار می‌کند، باید مطالب مطرح شده و اتفاقاتی که می‌افتد در محضر ملت باشد و مردم از جزئیات آن با خبر شوند.

محدود کردن عکاسان پارلمانی، برخی اتفاقات مهم را از دسترس مردم خارج می‌کند

نماینده ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات با تاکید بر اینکه محدود کردن عکاسان پارلمانی موجب خواهد شد که برخی اتفاقات مهم از دسترس مردم خارج شود، تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی تاکید کرده است که باید مذاکرات صحن علنی مجلس از رادیو به صورت زنده پخش شود در حالیکه چنین موضوعی درباره سایر قوا مطرح نیست و این نشان می‌دهد که قانونگذار تاکید داشته است که اتفاقات درون مجلس به اطلاع مردم برسد.

نشست علنی مجلس متفاوت با جلسه هیأت دولت و قوه قضائیه متفاوت است

مطهری با تاکید براینکه محدودکردن کار عکاسان پارلمانی مغایر با هدف قانون اساسی است، افزود: ممانعت از حضور مستمر عکاسان در مجلس به بی‌نظمی‌ها را دامن می‌زند چراکه وقتی ناظری نباشد، بی نظمی‌ها بیشتر خواهد شد.

طرح محدودکردن کار عکاسان پارلمانی رأی نمی‌آورد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی جمعیتی بالغ بر ۲۹۰ نماینده و چند صد نفر میهمان، عکاسان و خبرنگار حضور دارند و نمی‌توان آن را با جلسات هیات دولت و قوه قضاییه مقایسه کرد. بنابراین اینجانب با طرح این موضوع در مجلس مخالف هستم و به نظر هم نمی‌رسد که نمایندگان به چنین طرحی رای مثبت دهند.

پیش از این نیز، مهدی کوچک زاده در مجلس هشتم برای محدود کردن کار خبرنگاران و عکاسان طرحی را تهیه کرد که فقط عکاسان در ۱۵ دقیقه آغاز جلسه امکان حضور در صحن علنی را داشته باشند که اکثریت نمایندگان مجلس با این طرح مخالفت کردند.
منبع: خانه ملت