۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰

دستجردی‌رهاسازي‌بيماران‌را تكذيب‌كرد

رهاسازي بيماران در تهران به هيچ وجه صحت ندارد و ما به عنوان شاكي خصوصي وارد موضوع شديم.
کد خبر : ۲۰۵۸۷

وزير بهداشت گفت: رهاسازي بيماران در تهران به هيچ وجه صحت ندارد و ما به عنوان شاكي خصوصي وارد موضوع شديم.

به گزارش فارس، مرضيه وحيد دستجردي در شصت و ششمين اجلاس روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور كه صبح امروز در ساختمان مركزي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد اظهار داشت: در ايام بودجه مجلس هستيم و آخرين مصوبه مجلس در اين زمينه اين بود كه از يك و نيم دلاري كه به هر بشكه نفت اضافه مي‌شود در مجموع هزار و 40 ميليارد تومان براي بخش سلامت كشور در نظر گرفته شود.

وي افزود: اختصاص 10 درصد هدفمندي يارانه‌ها به بخش سلامت نيز در فرصت‌هاي بعدي مجلس بررسي خواهد شد.

وحيد‌دستجردي تصريح كرد: وزارت بهداشت در موضوع جهاد اقتصادي بايد برنامه‌هاي خاصي داشته باشد و ساده‌ترين پله آن صرفه‌جويي است اما مهمترين موضوع آن اقتصاد سلامت، تبديل علم به ثروت و پرداختن به مسئله گردشگري سلامت است.

وي اضافه كرد: بهبود درآمدهاي وزارت بهداشت از جمله موارد مهمي است كه مي‌توانيم به كمك آن شاهد كاهش پرداخت از جيب مردم به زير 30 درصد شاهد باشيم.

وي اضافه كرد: نقشه جامع علمي سلامت امروز رونمايي خواهد شد و ما اولين وزارتخانه‌اي هستيم كه نقش خود را در نقشه جامع علمي كشور تعيين كرده‌ايم.

وزير بهداشت ادامه داد: توليت سلامت به طور واحد براساس قانون به وزارت بهداشت داده شده است به طوري كه وزارت بهداشت سياستگذار و ناظر بر سلامت مردم تلقي شده است.

وحيد دستجردي گفت: توسعه بيمه سلامت، تعرفه‌گذاري سلامت و منطقي شدن آنها در مطالعات برنامه پنجم ديده شده است و وظيفه تعرفه‌گذاري نيز بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است.

وي ادامه داد: سال گذشته بانك مركزي تورم عمومي را 12.5 درصد و تورم در بخش سلامت را 18 تا 20 درصد اعلام كرد كه بر همين اساس تأثير هدفمندي يارانه‌ها در امر سلامت لحاظ شده است البته بايد به سمت واقعي شدن تعرفه‌هاي پزشكي برويم.

وي گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه امسال بايد 10 تا 14 ميليون نفر جمعيت شهري كشور را تحت پوشش طرح پزشك خانواده ببريم.

وي با بيان اينكه مسئله يكپارچگي بيمه درمان بسيار اهميت دارد خاطر نشان كرد: تكميل خانه‌هاي بهداشت روستايي تا تيرماه انجام خواهد شد.

وزير بهداشت يادآور شد: امروز هزار و 800 پايگاه اورژانس، 115 در كشور فعاليت مي‌كنند اما بايد هر چه سريعتر شبكه اورژانس پيش‌بيمارستاني را تكميل كنيم.همچنين اورژانس‌هاي بيمارستان بايد طبق قانون پزشك متخصص داخلي يا طب اورژانس داشته باند كه البته در حال حاضر هنوز در زمينه طب اورژانس با كمبود متخصص روبرو هستيم.

وحيد دستجردي تصريح كرد: راه‌اندازي هزار تخت آي‌سي يو در سال جاري از ديگر برنامه‌هاي وزارت بهداشت است كه دانشگاه‌ها بايد نيازهاي خود را در اين زمينه اقدام كنند.

وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به موضوع رها‌سازي بيماران يادآور شد: در مورد بيماراني كه گفته مي‌شوند رها شده‌اند و مواردي كه در مشهد گفته مي‌شد بيماراني جذامي از آسايشگاه جذامي‌ها رها شده‌اند و مورد ديگر در لرستان خبر داده شده بود دقت روساي دانشگاه‌ها و نظارت بر مجموعه خود را مي‌طلبد.

وي خاطر نشان كرد: رهاسازي بيماران در تهران به هيچ وجه صحت ندارد و ما به عنوان شاكي خصوصي وارد موضوع شديم.

نظرات بینندگان
کامران
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۵۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۲
۰
میگم خانم وزیر
دست پیش بگیر که پس نیفتی
مقاله بالا رو نخواندم ونظریه دادم .چون ارزش خواندن نداشت.سر مقاله همه چیزو تعریف میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
۱
۰
خودتی.