۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵

روایت‌های متفاوت از توقف سفرهای استانی هیات‌دولت/ از بدی آب‌و‌هوا تا کم‌شدن محبوبیت احمدی‌نژاد

از اردیبهشت ماه امسال که احمدی‌نژاد به خراسان رضوی سفر کرد، دیگر پای هیات دولت به هیچ استانی نرسید. سفرهای بعدی احمدی‌نژاد عموما در قالب افتتاح پروژه‌ها انجام گرفت تا پرونده سفرهای استانی در میانه دور چهارم بسته شود. سفرهایی که قرار بود چهارمین دور آن اسفندماه امسال به پایان برسد.
کد خبر : ۱۰۰۷۵۷
به گزارش صراط،درباره لغو 10ماهه سفرهای استانی هیات دولت اظهارنظرها متفاوت و متناقض است. محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس خانه نشینی یازده روزه رئیس جمهور و بر ملا شدن مقاصد جریان انحرافی را یکی از دلایل تعطیلی سفرهای استانی می‌داند و می‌گوید: «بعد از خانه نشینی و شکل‌گیری تعارض بین خواست رئیس جمهور با مصالح و منافع کشور، احمدی‌نژاد جایگاه خود را بین نیروهای انقلاب از دست داد. تعطیلی سفرهای استانی دولت کار عاقلانه‌ای است.

دهقان می‌گوید که بعد از خانه نشینی 11روزه، احمدی‌نژاد در سفرهایی که بعد از آن به استان‌ها داشت با استقبال بسیار کمی مواجه شد در ضمن تعداد افرادی هم که به خاطر حفظ ظاهر به استقبال او می‌آمدند به خاطر کم شدن ارادت قبلی کمتر شدند. وقتی اعضای دولت متوجه شدند استقبال مردم کم شده همچنین وجود گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی بسیار زیاد تصمیم گرفتند به سفرهای استانی نروند.

او معتقد است: «با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در حال حاضر عاقلانه است دولت دیگر سفرهای استانی را انجام ندهد و بعضی از مصوبه‌های دور آخر را عملی کند.»

با این حال، معاون اجرایی رئیس‌جمهور نظر دهقان را رد می‌کند و می‌گوید: «ایشان باید استدلال خود را در این باره مطرح کند و چگونه این مسئله را حساب کرده‌اند آیا نظرسنجی کرده‌اند؟ اینطور که نمی‌شود صحبت کرد.»

حمید بقایی عقیده دارد «حالا که آقای رئیس‌جمهور هر هفته دو سفر پروژه‌ای می‌روند و این هم به نوعی سفر استانی محسوب می‌شود.»

آب و هوا خوب نیست

سیدحسن موسوی رییس دفتر رییس‌جمهور هم بدی آب و هوا را بهانه تعطیلی سفرهای استانی هیات دولت از اردیبهشت ماه تا الان می‌داند و می‌گوید: «تاخیر اتفاق افتاده به علت شرایط بدی جوی بوده است، چون باعث اذیت مردم می‌شد. پس به محض مساعد شدن هوا سفرهای استانی انجام خواهد شد.»

این در حالی است که پیش از این، در خردادماه امسال مجتبی ثمره هاشمی گرمای هوا را دلیل لغو سفرهای استانی هیات دولت دانسته و گفته بود: «ممکن است به علت فصل گرما و نیز ماه مبارک رمضان این سفرها به کندی صورت گیرد اما قطعا ادامه خواهد یافت.» مشاور ارشد رئیس جمهور سه ماه بعد دوباره وعده داد که دور جدید سفرهای استانی بعد از برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها آغاز شود که این اتفاق باز هم رخ نداد.

 

احمدی نژاد دیگر محبوب نیست؟

به جز محمد دهقان که کم شدن محبوبیت احمدی‌نژاد را دلیل توقف سفرهای استانی می‌داند، نمایندگان دیگری هم هستند که بر همین عقیده‌اند. عوض حيدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مي‌گويد: «یکی از دلایل کم شدن سفرهای استانی رئیس جمهور این است که مصوبه‌هاي سفرهاي اول و دوم و سوم هنوز به نتيجه كامل نرسيده كه اين باعث شده آرام آرام علاقه‌مندي مردم در صحنه‌هاي استقبال كم شود. در كشور ما مردم را نمي‌شود به‌شكل فرمايشي جمع كرد. موضوع ديگر اين است كه مردم كم‌كم به ماهيت رئيس‌جمهور پي بردند و فهميدند رئيس‌جمهور با آن چيزي كه مي‌گويد و نشان مي‌دهد متفاوت است.»

نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه در مجلس هم معتقد است: «در سفرهايي كه رئيس‌جمهور به آذربايجان غربي داشته، برخي مصوبات سفر اول هم هنوز اجرا نشده است. اين درحالي است كه موقع دادن آمارطرح‌هاي انجام شده، طرح‌هاي كوچك و بزرگ كنار هم قرار مي‌گيرند كه اين كار درستي نيست. مردم بر‌اساس وعده‌هاي داده شده سرمايه‌گذاري مي‌كردند وقتي اين وعده‌ها عملي نشد مردم سرخورده شدند. ضمن اينكه حاشيه‌هايي كه در دولت ايجاد شد در كاهش علاقه مردم بي‌تاثير نبود چون مردم ما ولايت مدار و قانونمدار هستند اما رفتارهاي دولت باعث شد استقبال آنها در آذربايجان كم شود.»

 

آخرین اخبار و تصاویرفرهنگی را در سرویس فرهنگی صراط بخوانید.


منبع: مهر
نظرات بینندگان
saeid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۱۲
۶
وقتی احمدی نژاد مرادش شد مشایی خیلی چیزا رو باخت.....
مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۰
۳
اینبار برن استانی ! با توجه به مسائل جورواجور اخیر از فلان گرفته تا ونزوئلا !! شعارای جدیدی رو میتونیم شاهد باشیم !!!
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۲
۳
خودشون خوب تعبیر کردن بااین کارهایی که احمدی نژاد انجام داده زده به سیم آخر
مجید اردبیلی
|
-
|
۱۱:۵۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۲
۳
هشدار جدی در زمینه سیاست زمین سوخته جریان انحرافی

سلام صراط
چند مدتی است که کارخانجات کشور یکی پس از دیگری به مرحله زیان دهی رسیده اند.
و اکنون به دنبال افزایش جهشی قیمت خودرو، رکودی کشنده بر بازار خودرو حاکم شده است.

این رکود باعث ورشکستگی کارخانجات خودرو سازی خواهد شد.

این سیاست زمین سوخته است که جریان انحرافی دنبال میکند.

جریان انحرافی درصد است تمام زیرساختهای کشور را به کام ویرانی بکشاند تا دولتهای پس از خود را با چالش جدی اقتصادی مواجه کند
بحث پرداخت پول به مردم و هدر دادن بیت المال نیز از همین زاویه دنبال میشود
به راستی!
با پولهای پرداخت شده به مردم چند کارخانه -چند سد-چند بیمارستان میشد احداث کرد؟
چرا در دوسال اخیر تمام پروژه های عمرانی کشور تعطیل شد.

البته ماموریت دولت... همین خیانتهای اقتصادی است
و ماموریت دیگری ندارد.

ریشه این... به خارج از کشور متصل است.

صراط جان لطفا در این زمینه افشاگری کرده و گزارشهای بیشتری منتشر نمایید.

متشکرم
بعدا نگید نگفتم.
من رسانه ای در اختیار ندارم
مسئولیت من فقط انتقال مطلب به شماها بود که انجام دادم

والسلام علی من اتبع الهدی
خود من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۶
۳
این همه رفت چه شد؟ اقا دیگه رویی نداره که بره تو مردم. همش شعار بود. دیگران رو تخریب بیجا کرد تا خودش به قدرت برسه. اما خودش دیگه جایی نداره.
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۸
۳
... دوره دومو خیلی خووب گـــنــــد زد
من از همین جا از طرف مردمان سرزمینم بهش تبریک میگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۰
۱
احمدی نژاد در قلبها است نیازی به سفر استانی ندارد
مجي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
۳
۰
چشم با بصيرتها روشن!
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۱۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
خدا دکتر احمدی نژاد رو حفظ کنه
معاندین رو هم عقل بده