۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۶

حمام قجر،یکی‌ از پربازدیدترین‌ آثار تاریخی

معاون اجرایی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین گفت: حمام قجر قزوین یکی از قدیمی‌ترین گرمابه‌های این شهر محسوب می‌شود که در طی سه سال مرمت شده و این حمام یکی از پربازدیدترین آثار باستانی و تاریخی قزوین است.
کد خبر : ۱۰۰۷۹۵

به گزارش صراط،آرش رشوندآوه در آیین اهدای نشان بهترین عملکردهای جهانی و عملکردهای شایسته جایزه بین‌المللی BLP که در سالن اجتماعات ارس مرکز آموزش و پژوهش بین الملل وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر حمام قجر قزوین به عنوان موزه مردم‌شناسی و فرهنگ بومی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از پربازدیدترین آثار باستانی و تاریخی قزوین است.

وی در ادامه با اشاره به اسناد متعدد تاریخی، خیابان سپه(شهدا) قزوین را نخستین خیابان ایران دانست و ادامه داد: مطالعات مرمت و ساماندهی خیابان سپه از سال 84 تا 87 آغاز و عملیات کف‌سازی نیز از سال 87 شروع شده که در آن عملیات ساماندهی تأسیسات و زیرزمینی شهری، پیاده‌راه‌سازی و فضای سبز و مبلمان صورت گرفته است و در سال‌جاری نیز طرح شب بازار خیابان سپه انجام می‌گیرد.

گفتنی است، پروژه مرمت و احیای حمام قجر و ساماندهی خیابان سپه از سوی برنامه اسکان بشر ملل متحد UN_HABITAT شایسته تقدیر شد و در این مراسم معاون اجرایی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین به جای مدیرعامل این سازمان سخن گفت.

آخرین اخبار و تصاویر اقتصادی را در سرویس اقتصاد صراط بخوانید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
داش علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۱
۱
۰
ایول حمام توپیه ای کاش میشد رفت