۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰

پرفروش ترین فیلم های‌ سال91+عکس

فیلم "کلاه قرمزی و بچه ننه" با فروش 5 میلیارد و 850 میلیون تومان پر فروش ترین فیلم سال 91 معرفی شود.
کد خبر : ۱۰۱۳۰۹
به گزارش صراط، سال 91 در زمینه فروش فیلم‌ها نسبت نامتعادلی را رعایت کرده است برخی از فیلم ها فروش بسیار پایین و برخی دیگر به فروش میلیاردی رسیدند.
در فروش میلیاردی سال 91 ، 10 فیلم سال توانستند از مرز میلیاردی گذر کنند و در جدول فروش به جایگاه برتری از نظر موضوع و یا حضور بازیگران ستاره دست پیدا کنند.


در این میان فیلم "کلاه قرمزی و بچه ننه" به کارگردانی ایرج طهماسب پرفروش ترین فیلم سال 91 معرفی شد و توانست 5 میلیارد و 850 میلیون تومان را در گیشه اکران کسب کند.




همچنین فیلم "قلاده های طلا" به کارگردانی ابوالقاسم طالبی با فروش 3 میلیارد و 870 میلیون تومان و فیلم "خوابم می‌آد" ساخته رضا عطاران به فروش 3 میلیارد و 50 میلیون تومان رسید و بعد از "کلاه قرمزی و بچه ننه" در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.





فیلم "من مادر هستم" به کارگردانی مصطفی شایسته نیز با وجود تحریم بودن توانست فروش خوبی را کسب کند و 2 میلیارد و 100 میلیون تومان فروش کند.





فیلم "تو و من" نیز به کارگردانی محمد بانکی و به واسطه حضور محمدرضا گلزار توانست به فروش یک میلیارد 640 میلیون تومان برسد.
همچنین "گشت ارشاد" ساخته سعید سهیلی با وجود از پرده پایین کشیدن آن به فروش میلیاردی رسید و یک میلیارد و 620 میلیون تومان فروش این فیلم بوده است.





فیلم اجتماعی "انتهای خیابان هشتم" با فروش یک میلیارد و 160 میلیون تومان و "نارنجی پوش" با فروش یک میلیارد و صد میلیون تومان و همچنین فیلم "بی خود و بی جهت" به کارگردانی عبدالرضا کاهانی با فروش یک میلیارد و 120 میلیون تومان در رده های پایین تر باشگاه میلیاردی قرار گرفتند.





و آخرین فیلم میلیاردی سال 91 فیلم "ضد گلوله" به کارگردانی مصطفی کیایی بوده است که با فروش یک میلیارد و 70 میلیون تومان در رده دهم این رتبه بندی قرار گرفته است./ص