۱۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

هرج و مرج‌مصر را وارد جنگ‌داخلی‌می‌کند

یکی از رهبران حزب جماعت اسلامی مصر با اشاره به اینکه ناآرامی‌های اخیر مصر در صورتی‌که متوقف نشود، کشور را به جنگ داخلی سوق خواهد داد، تاکید کرد همه جریان‌ها و نیروهای سیاسی باید بدانند، صندوق انتخابات تنها راه تغییر در مصر است.
کد خبر : ۱۰۲۷۳۲

به گزارش صراط،«طارق الزمر»، از رهبران حزب جماعت اسلامی مصر و رئیس دفتر سیاسی حزب «آبادانی و توسعه» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره درباره ناآرامی‌های جاری در مصر به ویژه حمله معارضان جماعت اخوان المسلمین به دفتر ارشاد این جماعت در منطقه «المقطم» تاکید کرد که اینگونه اقدامات بی‌تردید کشور را وارد مرحله جنگ داخلی خواهد کرد و این موضوعی است که همه از آن بیم دارند و نمی‌خواهند که کشور به چنین جنگی کشیده شود.

به همین دلیل الزمر از نیروها و جریان‌های معارض مصری خواست از هرگونه اقدام خشونت‌آمیز اجتناب کنند و منافع ملی را بر منافع شخصی و حزبی ترجیح دهند، چون آنچه باقی می‌ماند، مصر است.

وی به همین منظور لازم دانست که گروه‌های معارض با قضیه گفت‌وگوی ملی در کشور تعامل مثبت داشته باشند و از دست زدن به هرگونه اقدام خشونت‌آمیز اجتناب کنند.

رئیس دفتر سیاسی حزب «آبادانی و توسعه» مصر تاکید کرد که تنها راه تغییر و تحول در مصر صندوق انتخابات است و این صندوق‌هاست که نمایندگان آینده مجلس نمایندگان و شورا و همچنین رئیس جمهوری را مشخص خواهد کرد و معارضان باید بدانند که رئیس جمهوری کنونی مصر باید دوره ریاست جمهوری خود را سپری کند.

الزمر حوادث اخیر جاری در مصر را حوادثی شخصی خواند که برخی افراد خاص در پس آن قرار دارند و تلاش می‌کنند، شرایط حاکم بر کشور سوء استفاده کنند و مشکلات و چالش‌های بزرگتری را در مصر ایجاد کنند و به تنش سیاسی موجود در کشور دامن بزنند، اما این افراد باید بدانند که سرانجام در برابر قانون قرار خواهند گرفت.

الزمر تاکید کرد که خشونت بی‌تردید خشونت می‌آفریند و جریان‌های سیاسی در دفاع از مقرهای خود به ویژه پس از در معرض آتش سوزی و تخریب و غارت و چپاول قرار گرفتن تردید نخواهند کرد، به همین دلیل همه باید بدانند اگر قرار است، اعتراضی در کشور صورت گیرد باید مسالمت‌آمیز و بدون تعرض به مرکز یا ساختمان یا مقری باشد.

منبع: فارس