۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷

استقبال‌ازتحریم‌داخلی‌ پسته‌در ایام عید

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی، ضمن اشاره به افزایش قابل ملاحظه قیمت پسته در بازار ایران در آستانه عید نوروز و موفق بودن تحریم خرید این محصول از سوی مردم، نوشت: ...
کد خبر : ۱۰۳۵۴۰

به گزارش صراط،با وجود تحریم‌ها، پسته ایران توانسته است همچنان به حضور خود در بازارهای صادراتی ادامه دهد.
«آسوشیتدپرس» این طور گزارش داد که در سال گذشته و امسال، به دلیل افزایش قیمت پسته در بازار ایران، کمپینی به منظور تحریم خرید پسته در این کشور به راه افتاد. کمپینی که در آن از مردم خواسته شده بود به منظور کنترل قیمت پسته در بازار، از خرید این محصول در شب عید خودداری کنند؛ چرا که طی چند ماه گذشته، قیمت پسته در بازار ایران بیش از دو برابر شد. پسته از جمله کالاهای صادراتی مهم ایران محسوب می‌شود که در سال قبل، ارزش صادرات انواع آن، به حدود یک میلیارد دلار رسید و کاهش درآمدهای نفتی ایران به دلیل تحریم‌های غرب باعث شده است تا درآمد حاصل از صادرات محصولات غیرنفتی از جمله پسته، جذاب‌تر شود. بنابر این گزارش، قیمت پسته در سال گذشته به طور متوسط، از کیلویی 26 هزار تومان به حدود 60 هزار تومان رسید. البته در برخی مناطق، این رقم به حدود کیلویی 80 هزار تومان هم رسید. به گزارش آسوشیتدپرس، ایران در سال گذشته، علاوه بر کمپین تحریم پسته، کمپین دیگری نیز درباره گوشت مرغ داشت که در آن از مردم خواسته شده بود از خرید این محصول به دلیل افزایش قیمت آن خودداری کنند. اگرچه کمپین تحریم خرید گوشت مرغ با شکست مواجه شد، اما کمپین تحریم خرید پسته موفقیت آمیز بوده است.
حتی تلویزیون ایران هم گزارش داد که مردم از کمپین تحریم خرید پسته به شدت استقبال کرده‌اند. محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی، تحریم خرید پسته را کاری خوب توصیف کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تحریم پسته عید صراط