۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶

سفرنامه رهبری درنمایشگاه کتاب

مركز اسناد انقلاب اسلامی با 60 عنوان كتاب چاپ نخست و 12 اثر منتشر شده در سال 1392 از جمله سفرنامه مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به بيست‌ و ششمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران می‌آيد.
کد خبر : ۱۰۵۵۸۶
صراط: محمدمهدی رحيمی، معاون فرهنگی، هنری مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات مركز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های اين مؤسسه در بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران اظهار كرد: مركز اسناد انقلاب اسلامی تاكنون منشورات گوناگونی را توليد و عرضه كرده است که تعداد آن به 850 عنوان كتاب می‌رسد. بخشي از اين آثار به همراه كتاب‌های چاپ نخست سال 1391 و آثاری كه در چند هفته اخير منتشر شده، در بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: كتاب‌های چاپ نخست مركز اسناد انقلاب اسلامي در سال 1391 به 60 عنوان اثر می‌رسد و آثار جديد مركز تاكنون 12 عنوان كتاب است. غرفه اين انتشارات در نمايشگاه كتاب تهران همانند سال گذشته برنامه دعوت از نويسندگان و مسوولان مركز اسناد انقلاب اسلامی و معرفی كتاب را خواهد داشت.

رحیمی افزود: این كتاب‌ها در چند دسته به مخاطبان عرضه می‌شود. نخست عرضه كتاب‌ها با توجه به شرايط سياسی جامعه است. در اين گروه، كتاب‌های چاپ اول چون «چارچوب‌های رقابتی در انديشه امام خمينی (ره)»،«اصول‌گرايی در انديشه امام خمينی (ره)»،«مردم‌سالاری ديني از نگاه مقام معظم رهبری»، «سياست خارجی دولت خاتمی» عرضه می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: گروه ديگر كتاب‌های موسسه در نمایشگاه امسال، خاطرات شخصيت‌های تاثير‌گذار انقلاب اسلامی را در برمی‌گيرد که «تاريخ شفاهی و مبارزات آيت‌الله مشكينی» و «خاطرات آيت‌الله ابراهيم امينی» از آن جمله است. «خاطرات آيت‌الله ابراهيم امينی» از سوی شعبه مركز اسناد انقلاب اسلامي در قم تدوين و به تایيد آيت‌الله امينی رسيد. همچنین چاپ جدید مجموعه دو جلدی كتاب «خاطرات ناطق نوری» و كتاب صوتی این اثر از جمله كتاب‌های اين گروه برای عرضه در نمايشگاه كتاب تهران ‌است.

وي افزود: «خاطرات آيت‌الله سيدمحمد خامنه‌ای» به عنوان يكی از شخصيت‌های علمي و سياسی كشور، يكی ديگر از كتاب‌های اين مجموعه است. اين اثر خاطرات ايشان را از سال‌های مبارزه تا انقلاب اسلامی در بر می‌گيرد وجواد كامور بخشايش و جواد عربانی نويسندگان اين اثرند. انجمن مفاخر ايران در دهمين روز ارديبهشت ماه 1392 مراسم بزرگداشت آيت‌الله سيدمحمد خامنه‌ای برگزار مي‌كند و اين اثر نيز همان روز رونمايی خواهد شد.

معاون فرهنگی، هنری این مؤسسه افزود: اين مركز در گروه بين‌الملل نيز دو كتاب جديد با عنوان‌های «حزب‌الله لبنان و بيداری اسلامی» با موضوع نقش لبنان در زمينه سازی تحولات منطقه و «پايان عراق» با موضوع تحولات عراق بعد از اشغال توسط آمريكایی‌ها و تحولاتی كه منجر به تشكيل دولت جديد در عراق شد را به نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران می‌آورد.

رحيمی ادامه داد: «سفرنامه مقام معظم رهبری به خراسان شمالي» يكي ديگر از كتاب‌های مركز است که چاپ نخست اين اثر به نمايشگاه کتاب می‌رسد.

وی گفت: مجموعه ديگری در دست انتشار است كه موضوع آن به تاسيس نهاد‌های امنيتي پس از انقلاب اسلامی در ايران و نقشی كه افراد در تاسيس اين نهاد‌ها داشتند، اختصاص دارد. اين كتاب‌ها به همراه اسنادی از دهه 1360 منتشر مي‌شود. برای اين مجلدات هم قبل از برپايی نمايشگاه کتاب تهران، مراسم رونمايي برگزار خواهيم كرد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از یازدهم تا بیست‌‌ویکم اردیبهشت ماه سال 1392 در مصلای امام خميني(ره) برپا مي‌‌شود.

منبع: مهر