۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰

تلاش«تل‌آویو»برای‌نزدیکی‌بیشتربه‌ازبک‌ها

سفیر اسرائیل و مقامات وزارت خارجه ازبکستان در نشستی در «تاشکند» چشم‌انداز روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
کد خبر : ۱۰۵۷۴۵

صراط:بنابر بیانیه دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه ازبکستان، «هیلل نیومن» سفیر اسرائیل در ازبکستان در این ملاقات در خصوص ظرفیت‌های موجود برای گسترش مناسبات دوجانبه و تشویق سرمایه‌گذاری در اقتصاد ازبکستان با مقامات وزارت خارجه تاشکند تبادل‌نظر کرد.

به گفته این منبع، سفیر اسرائیل و مقامات ازبک همکاری در جهت تحقق و اجرای پروژه‌های مشترک با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته در زمینه‌های کشاورزی، فناوری صرفه‌جویی در امر استفاده از منابع آب، انرژی و سایر مسائل مورد علاقه را مورد بحث و گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه تصریح شده است: دیدار سفیر اسرائیل در تاشکند در حالی انجام می‌شود که امروز 26 فروردین نشستی در تاشکند با شرکت «موشه برونر» کارشناس اسرائیلی مرکز همکاری‌های بین‌المللی «MASHAV» در زمینه مدیریت منابع آب آسیای مرکزی نیز برگزار شد.

بنا به گفته منابع رسمی، این متخصص اسرائیلی با کمک سفارت رژیم صهیونیستی به منظور ارائه راهکارهایی به کاربران خاص و عمومی ازبکستان در مورد بهبود سیستم‌های آبیاری و روش‌های خودکفایی بخش آبرسانی براساس تجربیات اسرائیل، پیشنهاداتی ارائه کرده است.

ازبکستان نخستین کشور آسیای مرکزی است که رژیم صهیونیستی 20 سال قبل سفارت خود را در آن ایجاد کرد.

به باور کارشناسان، رژیم صهیونیستی به منظور توسعه نفوذ خود در کشورهای آسیای مرکزی، رویکرد تقویت مناسبات اقتصادی با این کشورها را در پیش گرفته است که این مسئله در بلندمدت به اهداف سیاسی این رژیم در منطقه کمک خواهد کرد.

منبع: فارس