۲۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۴

تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم نفتی سوریه

دولت های اتحادیه اروپا درصدد لغو تحریم نفتی سوریه به منظور خرید نفت از شورشیان هستند.
کد خبر : ۱۰۶۳۶۱
صراط:بر اساس گزارش یک رسانه غربی، اعضای اتحادیه اروپا با هدف درآمدزایی برای شورشیان و گروههای مسلح در سوریه، تصمیم دارند تحریم نفتی سوریه را لغو کنند.

به گزارش رویترز، دولت های اتحادیه اروپا درصدد لغو تحریم نفتی سوریه به منظور خرید نفت از شورشیان هستند. قرار است اعضای اتحادیه اروپا درباره این اقدام که با هدف پشتیبانی بیشتر از شورشیان و بر هم زدن تعادل درگیری ها به نفع مخالفان مسلح نظام سوریه انجام می شود، طی روزهای آینده تصمیم گیری کنند.

بر این اساس، وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در نشست روز دوشنبه خود محدودیت ها درباره فروش تجهیزات صنعت نفت و سرمایه گذاری در بخش نفت سوریه را برمی دارند. به گفته دیپلمات های آگاه، این در حالی است که تحریم های نفتی و اقتصادی دولت سوریه و حامیان "بشار اسد" که مردم این کشور هستند، همچنان ادامه خواهد داشت.

در پی آغاز اعتراضات در سوریه، اتحادیه اروپا اقدام به تحریم نفت سوریه کرده است. گفتنی است بر اساس آخرین اطلاعات دولت آمریکا تولید نفت سوریه 153 هزار بشکه در روز طی اکتبر سال 2012 بوده که این میزان نشان دهنده کاهش 60 درصدی میزان تولید نفت در این کشور نسبت به مارس 2011 است.
منبع: مهر