۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۵

زنجیره انسانی دفاع از خلیج فارس

استاندار بوشهر گفت: به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس زنجیره انسانی دفاع از خلیج فارس توسط دانش‌آموزان در ساحل خلیج فارس تشکیل و بزرگ‌ترین پرچم ایران در ساحل برفراشته می‌شود.
کد خبر : ۱۰۶۹۵۳
صراط:فریدون حسنوند عصر امروز در نشست هماهنگی برگزاری آیین روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه دهم اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است افزود: در این روز ضمن برگزاری همایش بین‌المللی در ساحل خلیج فارس در بوشهر، موزه تجارت دریانوردی، نمایشگاه نقشه‌های تاریخی خلیج فارس افتتاح می‌شود و آثار نویسندگان بومی استان بوشهر در خصوص خلیج فارس در ۲۰۰ عنوان در نمایشگاهی عرضه خواهد شد.

وی حضور کشتی‌ها، شناورهای سنتی و بومی در رژه دریایی در خلیج فارس از دیگر برنامه‌های این روز برشمرد و تصریح کرد: در دهم اردیبهشت با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان زنجیره انسانی دفاع از خلیج فارس در ساحل بوشهر برگزار می‌شود و ضمن گلباران و نورافشانی خلیج فارس، بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار آب‌های خلیج فارس در بوشهر برافراشته خواهد شد.

استاندار بوشهر، تجلیل از شهدای خلیج فارس، مدافعان خلیج فارس، پژوهشگران، هنرمندان و ایثارگران حوزه خلیج فارس را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: در روز ملی خلیج فارس نمایشگاه دائمی، موزه و پارک موزه خلیج فارس افتتاح می‌شود.

حسنوند بر پخش تیزر روز ملی خلیج فارس از شبکه‌های اول و سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه استانی تاکید کرد و افزود: به مناسبت این روز نشست علمی با حضور اندیشمندان و نخبگان در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این روز کنگره شهید گنجی در بوشهر برگزار می‌شود، افزود: پرده برداری از تندیس شهید در میدان شهید گنجی و افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهید گنجی برازجان از دیگر برنامه‌های دهم اردیبهشت است.
منبع: افکار