۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۲
دریادار تنگسیری مطرح کرد

قایق‌های تندروسپاه کابوس ناوگان آمریکا

دریادار تنگسیری با اشاره به تعبیر سخنان یکی از فرماندهان ناوگان پنجم آمریکا گفت: قایق‌های تندرو سپاه به کابوسی برای دشمن تبدیل شده و خواب آنان را آشفته و پریشان کرده است.
کد خبر : ۱۰۸۰۰۳
صراط:یادواره افتخارآفرینان رویارویی مستقیم دریادلان نیروی دریایی سپاه با ناوگان آمریکا در خلیج فارس؛ شهیدان رییسی و دارا در جزیره بوموسی برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و همرزمان شهدای نیروی دریایی سپاه و تعدادی از فرماندهان و رزمندگان این نیرو حضور داشتند، دریادار "علیرضا تنگسیری" جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به نقش و جایگاه نیروی دریایی سپاه در طول هشت سال دفاع مقدس و سال های پس از جنگ تحمیلی، گفت: نیروی دریایی، نماد اقتدار نظام اسلامی و مؤلفه ای تعیین کننده در معادلات امنیتی منطقه است.

وی افزود: ما در صحنه واقعی و عملیاتی، بزرگترین مدعی ابرقدرت در جهان را به استیصال کشاندیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: در شرایطی که آمریکا در دوره جنگ تحمیلی برای برهم زدن معادله قدرت به نفع رژیم صدام مستقیما وارد جنگ با ایران شد، رزمندگان ما در دریا، آمریکا را از ورود نسنجیده به این جنگ، پشیمان کردند.

وی افزود: ناکامی آمریکا در این رویارویی مستقیم و حماسه سازی قهرمانانی همچون شهید مهدوی، شهید دارا و شهید رییسی در حالی رقم خورد که سطح توانمندی دریایی ما پیشرفت چندانی نکرده بود.

سردار تنگسیری در ادامه گفت: ما امروز در حالی یاد و خاطره شهدای خلیج فارس را گرامی می‌داریم که در پرتو ایمان، مجاهدت، حماسه‌سازی و خداباوری آنان و استمرار راهشان طی سال‌های پس از جنگ تحمیلی تا کنون، به سطحی از اقتدار و توانمندی دست پیدا کرده‌ایم که خیال ماجراجویی در منطقه خلیج فارس از دشمن سلب شده است.

وی افزود: امروز به تعبیر یکی از فرماندهان ناوگان پنجم آمریکا، قایق‌های تندرو سپاه به کابوسی برای دشمن تبدیل شده است.

سردار تنگسیری اظهار داشت: جریان مستمری که شهدایی مانند اسدالله رییسی و اسحاق دارا خلق کردند، بدخواهی و خیال‌پردازی متجاوزان و مستکبران عالم را نسبت به ساحت جمهوری اسلامی نقش بر آب و با ناکامی مواجه کرده است.

وی افزود: در پرتو حضور قدرتمندانه در دریا و پیشرفت هایی که بخشی از آن را دشمن رصد کرده است، امروز کابوس قایق های تندرو در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، خواب دشمنان و بدخواهان جهانی و منطقه ای را آشفته و پریشان کرده است.