۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶

مشحون:به‌دنبال اسپانسرباج بگیر نمی‌رویم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: هیچ گاه به دنبال اسپانسری نمی‌رویم که بخواهد از فدراسیون باج بگیرد.
کد خبر : ۱۰۸۷۶۲

صراط:  محمود مشحون در مورد اینکه جلسه با بچیروویچ، سرمربی تیم ملی به چه نتیجه‌ای رسید، گفت: روز گذشته دومین نشست خود را برای هماهنگی برنامه‌های تیم ملی با بچیروویچ برگزار کردیم و امروز نیز جلسه دیگری را برگزار کردیم و برنامه‌های خود را برای بزرگسالان و جوانان را نهایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: همه موارد را باید در نظر بگیریم. مشکلات زیاد است و با وجود گرانی‌هایی که در پروازها و اردوهای خارجی به وجود آمده است باید حمایت شویم. برای کسب سکو در آسیا باید هزینه کنیم. در حال حاضر فدراسیون بسکتبال هم اسپانسر ندارد و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم باید کمک‌های مالی خود را انجام دهند. 

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد شکایت فدراسیون از اسپانسر چینی عنوان کرد: متاسفانه شرکت پیک چین از پرداخت مطالبات خود برای 2 سال سر باز زده و کارمان را با مشکل مواجه کرده است. قرار است امروز شکایت نامه خود را در این خصوص به فدراسیون جهانی ارسال کنیم و آنها تصمیم نهایی را بگیرند.

مشحون ادامه داد: متاسفانه در تمام دنیا سفارتخانه‌های کشورها به دنبال حق و حقوق کشورشان هستند، اما برای ما این اتفاق نمی‌افتد. چندین بار با سفارت ایران در چین در این زمینه صحبت کرده‌ایم، اما جوابی داده‌اند که به هیچ دردی نمی‌خورد و حمایتی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: ما در فدراسیون به دنبال اسپانسری نیستیم که بخواهد از فدراسیون باج بگیرد. نمی‌خواهیم تیم یا باشگاهی که اسپانسر می‌شود به دنبال این باشد که فدراسیون آنها را قهرمان کند، اما متاسفانه بیشتر اینگونه بوده و یکی از دلایل عدم وجود اسپانسر همین موضوع بوده است و همه آن را چماق می‌کنند و بر سرمان می‌کوبند.

وی در خصوص میزبانی عراق در غرب‌آسیا و آیا این صلاح است که با وجود ناامنی در مسابقات در این کشور برگزار شود، عنوان کرد: ما هم پیگیر این موضوع هستیم و روز گذشته در نامه‌ای به مسئولان عراقی و کنفدراسیون غرب‌ آسیا خواستار این شدیم که شرایط خود را برای برگزاری این رقابت‌ها اعلام کنند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و امروز به صورت تلفنی با آنها صحبت می‌کنیم.

رئیس کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا عنوان کرد: در صورت عدم توانایی عراق برای میزبانی پتروشیمی و ماهان این کار را می‌توانند انجام دهند. این 2 باشگاه به صورت مکتوب آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و ما هم موافق هستیم.

مسابقات باشگاه‌های غرب‌آسیا قرار است از 21 اردیبهشت ماه در دهوک عراق آغاز شود.

منبع: فارس