۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸

حمایت آمریکا ازمخالفان سوریه ادامه دارد

به عقیده تحلیلگران، اظهارات دولت آمریکا و متحدانش مبنی بر افزایش حمایت ها از مخالفین سوریه ابعاد جدیدی از جنگ در این کشور را به همراه خواهد داشت و کشور های مخالف دولت سوریه حمایت نظامی خود از مخالفین این کشور را افزایش خواهند داد.
کد خبر : ۱۰۸۸۴۶
صراط:به نقل از "تودی زمان" چاپ ترکیه ، "مهمت شاهین" استاد روابط بین الملل دانشگاه آنکارا در مورد حمایت نظامی کشورهای مخالف دولت سوریه از مخالفین این کشور گفت: نشست گروه تماس در ترکیه که کشورهای به اصطلاح دوست سوریه در آن شرکت داشتند چراغ سبز را برای کمک های نظامی به مخالفین سوریه نشان داد.

در نشست موسوم به دوستان سوریه که هفته گذشته در استانبول برگزار شدآمریکا و متحدانش گام های جدیدی را برای حمایت از مخالفان سوریه برداشتند.

وی همچنین افزود : به نظر می رسد که کشورهای شرکت کننده در نشست  برای کمک نظامی به مخالفین سوریه مصمم هستند و این را تنها گزینه ممکن بعد از گذشت 2 سال از بحران سوریه می دانند.

علی رغم اینکه آمریکا و کشورهای متحد این کشور از ابتدای بحران سوریه اینگونه وانمود می کردند که از مخالفان سوریه حمایت نمی کنند حضور این کشورها در نشست هفته گذشته در استانبول نشانگر مواضع این کشور ها در قبال سوریه بود.

 در جلسه هفته گذشته اعلام شد که کمک های نظامی کشورهای مخالف دولت اسد منحصرا به ائتلاف مخالفین سوریه فرستاده خواهد شد.

"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا ضمن هشدار به دولت سوریه مبنی بر افزایش حمایت از مخالفین این کشور اعلام کرده است که کمک های آمریکا به مخالفان تا مرز 250 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

این کمک ها شامل خودروهای زرهی، جلیقه های ضد گلوله، عینک های دید در شب و سایر تجهیزات نظامی خواهد بود.

منبع: مهر