۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲

مهمترین محورهای بیانات رهبر انقلاب در اجلاس علما و بیداری اسلامی

مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در اجلاس علما و بیداری اسلامی را در این خبر بخوانید
کد خبر : ۱۰۸۹۴۱
صراط:اجلاس بین‌المللی علما و بیداری اسلامی از دقایقی پیش با حضور 700 نفر از علمای جهان اسلامی و با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز به کار کرد.

مهمترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در این اجلاس که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز ازجمله میهمانان آن است, به شرح ذیل است:

* موضوع بیداری اسلامی که شما در این اجلاس به آن خواهید پرداخت، امروزه در صدر فهرست مسائل جهان اسلام و امت اسلامی است. پدیده شگرفتی است که اگر به اذن الله سالم بماند و ادامه یابد، قادر است سربرآوردن تمدن اسلامی را در چشم‌اندازی نه چندان دور‌دست برای امت اسلامی و آنگاه برای جهان بشریت رقم بزند.

* آنچه هیچ انسان هوشمندی نمی‌تواند انکار کند، آن است که اسلام از حاشیه معادلات سیاسی خارج شده و در مرکز حوادث تعیین‌کننده عالم جایگاه برجسته‌ای یافته و نگاه تازه‌ای را در عرصه زندگی و سیاست و حکومت و تحولات اجتماعی عرضه می‌کند و این در دنیای کنونی که پس از شکست کمونیست و لیبرالیسم دچار خلا نظری و عملی است، پدیده مهمی به شمار می‌رود. این نخستین اثری است که حوادث ‌شمال آفریقا و منطقه عربی در مقیاس جهانی به جا گذاشته و خود مبشر حوادث بزرگتری است که در آینده اتفاق می‌افتد.

* بیداری اسلامی که حتی از به زبان آوردن نام آن می‌ترسند، حقیقتی است که اکنون تقریبا در سراسر اسلام می‌توان نشانه‌های آن را دید. بارزترین نشانه آن اشتیاق افکار عمومی و بویژه در اقشار جوان به احیای مجد و عظمت اسلام و آگاهی آنان از ماهیت نظام سلطه بین‌المللی و آشکار شدن چهره وقیح و ستمگر و مستکبر کانون‌هایی است که بیش از 200 سال شرق اسلامی و غیراسلامی را در زیر پنجه‌های خود فشرده‌اند.

* ابعاد این بیداری مبارک بسی گسترده و دارای امتدادی رمزگونه است ولی آنچه از دستاوردهای نقد آن در چند کشور شمال آفریقایی است، می‌تواند دل‌ها را به لطائف بزرگ و شگرف آینده به اطمینان برساند.

منبع: تسنیم