۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵

ناشران‌موظف‌به‌تخفیف‌ ده‌ درصدی هستند

برخور جدی با ناشران متخلف در نمایشگاه کتاب تهران صورت خواهد گرفت.
کد خبر : ۱۱۰۰۴۷
صراط:محمد اللهیاری، مدیر اداره کتاب در خصوص تغییرات غرفه ها و نحوه برگزاری نمایشگاه امسال گفت: مکان استقرار ناشران داخلی و بین المللی با اندکی تغییر جا به جایی صورت گرفته به طوری که ناشران عمومی بخش داخلی در فضای شبستان، ناشران دانشجویی به ضلع جنوبی مصلی و بخش بین الملل نیز در نزدیکی خیابان شهید بهشتی مستقر شدند و ناشران کودک و نوجوان نیز طبق روال سال گذشته در ضلع شمالی مصلی قرار دارند.
وی ادامه داد: امسال نیز نشر الکترونیک به صورت مستقل شرکت کردند و در خیابان 16 و 17 ضلع شمالی مصلی قرار دارند و در خصوص غرفه یاس نیز که سال گذشته در فضای حیاط مستقر بود امسال در طبقه بالای شبستان نقل مکان کردند و با توجه به اینکه برخی از ناشران به حد نصاب نرسیدن و یا از ثبت نام جا مانده اند در غرفه یاس ادغام شدند.
اللهیاری در خصوص استقبال مردمی و ناشران عنوان کرد: ناشران بسیاری متقاضی حضور در نمایشگاه کتاب بودند و همچنین از نظر استقبال مردمی باید بگویم که با توجه به دور شدن غرفه ناشران بین الملل با شکست جمعیتی مواجه شدیم در غیر این صورت حضور بسیار زیاد مردمی بیشتر به چشم می‌‌آمد.
وی در ادامه در خصوص نبود غرفه برای خبرگزاری کتاب ایران افزود: امسال خبرگزاری ایسنا با مسئولیت روابط عمومی اتفاقات و اخبار نمایشگاه کتاب را اطلاع رسانی می کند اما از چرایی نداشتن غرفه اطلاعی ندارم و تنها در این حد که اخبار را مخابره میکنند.
اللهیاری تصریح کرد: همچنین اهمیت نمایشگاه به حدی است که کاهش غرفه ها به چشم نمی‌آید اما  تلاش مسولان بر این است که ناشران عناوین خود را عرضه کنند مگر اینکه دلیل حضور نداشتن آن مربوط به مشکل پروانه نمایش باشد.
وی در ادامه در خصوص نحوه اطلاع رسانی و افزایش قیمت کتاب ها اظهار داشت: اطلاع رسانی به دو صورت عمومی و تخصصی است که با توجه به ازدحام بسیار زیاد تبلیغات در کنار بنرهای اطلاع رسانی، مشکلات مردم را بیشتر نمایان کرده است.
اللهیاری تصریح کرد: طبق قانون قیمت کتاب ها باید پشت جلد درج شود و ناشران نیز موظف به تخفیف 10 درصدی هستند در غیر این صورت و با مراجعه شکایات مردمی با ناشران متخلف برخورد می شود.
وی با اشاره به حضور مهمانان خارجی در نمایشگاه کتاب متذکر شد: با توجه به اعتبار بسیار زیاد نمایشگاه کتاب ناشران بزرگ خارجی از طریق نمایندگان خود کتاب های خود را در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می کنند همچنین با برگزاری نشستی در کشور به  همراه وزرای خارجی بهانه ای می شود برای بازدید نمایشگاه توسط آنها خواهد شد.
اللهیاری در خصوص نظرات مردمی نسبت به برگزاری امسال اظهار داشت: هنوز برای ارزیابی نظرات مردمی زود است اما با جمع بندی های لازم در روزهای آتی میزان نظرات مشخص می شود چرا که مردم بهترین قضاوت کننده های نمایشگاه کتاب هستند.
وی در خصوص محل نمایشگاه کتاب تهران خاطرنشان کرد: محل غیر تخصصی مصلی تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب ویژگی است که همواره مسئولان برای برگزاری وقت خود را صرف مسائل عمرانی از جمله انتقال برق و یا نحوه غرفه بندی ها می کنند.
اللهیاری افزود: در صورتیکه مسائل عمرانی مطرح نبود بیشترین دغدغه ما به سمت محتوای نمایشگاه کتاب سوق پیدا می کرد و ایمنی و رفاه مردم انرژی ما را برای فعالیت می گیرد.
وی در پایان در خصوص نظرسنجی های مردمی گفت: نظرسنجی ها در حال انجام است و با جمع بندی های لازم هر دو روز یک بار نظرسنجی میزان رضایت مردمی اطلاع رسانی می شود.
برچسب ها: ناشران تخفیف صراط