۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
قطع همکاری ناشران پرفروش با برنامه هنجارشکن؛

چرا جایی برای «طاقچه» وجود ندارد؟

چرا جایی برای «طاقچه» وجود ندارد؟
بعد از هنجارشکنی کارکنان برنامه فروش اینترنتی کتاب طاقچه، بیش از ۵۰ ناشر پرفروش با این برنامه قطع همکاری کرده‌اند. حالا کاربران در پویشی این برنامه را از گوشی خود حذف کردند.
کد خبر : ۶۳۰۵۱۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، در روز‌های اخیر تصاویر کشف حجاب کارکنان طاقچه (پلتفرم دسترسی به نسخه دیجیتال و صوتی کتاب‌ها) در فضای مجازی منتشر شد که قطع همکاری جمعی از ناشران آثار پرفروش را به دنبال داشت.

قطع همکاری ناشران به بیش از ۵۰ ناشر بزرگ رسید که این روند قطع همکاری‌ها همچنان ادامه دارد. انتشاراتی که در نامه‌هایی جداگانه به قطع همکاری با طاقچه پرداختند، انتشارات استان قدس رضوی، انتشارات دفتر مقام معظم رهبری، به‌نشر، خط‌مقدم، یازهرا، شهید کاظمی، راه‌یار، ستاره‌ها و شهید هادی را می‌توان نام برد.

انتشارات جماران، سوره مهر، امیرکبیر، مهرستان، قدر ولایت، بیست‌وهفت، ایمان ماندگار و حماسه یاران هم گفته‌اند که به‌خاطر بی‌قانونی طاقچه، قطع همکاری خواهند کرد.

چرا جایی برای «طاقچه» وجود ندارد؟


چرا برخورد با طاقچه ضروری است؟

یکی از رسانه‌ها مدعی شده بود که این تصاویر بدون هماهنگی شرکت طاقچه منتشر شده است و مدیران آن در انتشار این تصاویر نقشی نداشته‌اند. حتی اگر بپذیریم که این تصاویر بدون هماهنگی منتشر شده است، فعالیت این پلتفرم غیرقانونی است، زیرا کارمندان این شرکت با زیر پا گذاشتن قوانین کشور در محیط‌کاری در حال فعالیت هستند. این در حالی است که طاقچه بعد از چند روز تا کنون حاضر به عذرخواهی نشده و بابت این تصاویر هیچ توضیحی ارائه نداده است.

این هنجارشکنی از مجموعه‌ای که قشر فرهیخته را به عنوان مخاطب خود انتخاب کرده است، خودزنی عجیبی بود که حالا با واکنش شدید همین قشر مواجه شده است. کاربران فضای مجازی نیز در واکنش متقابل به هنجارشکنی طاقچه، این برنامه را از گوشی‌های خود حذف کردند.

چرا جایی برای «طاقچه» وجود ندارد؟


جالب است بدانید که براندازان در جواب به «پویش حذف برنامه طاقچه» این برنامه را در گوشی‌های خود نصب کردند که با جواب جالب کاربران روبرو شدند. کاربری نوشت: «دسته اول طاقچه رو حذف کردند. دسته دوم از لجِ دسته اول طاقچه رو نصب کردند. اما داستان اینجا خنده‌دار می‌شود که معلوم شد دسته اول این همه مدت اهل کتاب بودند، اما دسته دوم نصب کردن‌شان صرفا از سر لج بازی است!»

چرا جایی برای «طاقچه» وجود ندارد؟


کاربر دیگری در جواب یک کاربری که گفته بود طاقچه را نصب کرده است، نوشت: «باور کن من خوشحال می‌شوم شما‌ها این رو نصب کنید البته اگه دوتا کتاب بخونید. چون هرچی بیشتر بفهمید بیشتر نزدیک می‌شید به تفکر ما. به شرطی که کتاب درست و حسابی بخونی نه حسنی و نون قلقلی. دوتا کتابِ تاریخ بخونید به انتخاب خودتون!»

چرا جایی برای «طاقچه» وجود ندارد؟