۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۹
در نمایشگاه کتاب تهران با حضور علی لاریجانی

سایت جامع شهید مطهری رونمایی شد

سایت جامع شهید مطهری عصر امروز، ۱۵ اردیبهشت ماه، با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد.
کد خبر : ۱۱۰۳۶۶
صراط:مراسم رونمایی و افتتاح رسمی پایگاه مجازی شهید مطهری عصر امروز، 15 اردیبهشت ماه، با حضور سیدعلی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی معاون فناوری  پایگاه شهید مطهری در سخنانی با تقدیر از جعفری جلوه قائم مقام بنیاد شهید مطهری گفت: پایگاه شهید مطهری‌ چهار پایگاه اطلاعاتی را در کنار هم ارائه می‌کند که عبارتند از نگارخانه که محصولات بیداری و شنیداری، فایل‌های صوتی، تصویری و چندرسانه‌ای، کتابخانه آثار شهید مطهری و سامانه مدیریت راهبردی.

وی افزود: در کتابخانه محور اصلی با آثار شهید مطهری است و این آثار در دسترس قرار گرفته است. تلاش شده تا از جذابیت لازم ادغام علمی و تسهیلات پژوهشی استفاده شود. همچنین امکان ذخیره سازی کتابهای صوتی برای استفاده در نسخه موبایل و تلفن همراه و نسخه پی دی اف پیش ‌بینی شده تا در اختیار علاقمندان قرار بگیرد.

حسینی تصریح کرد: نگارخانه نیز در دسته‌بندی‌های مختلف تصاویری از استاد شهید مطهری و تصاویر مرتبط را ارائه کرده است. همچنین پیش‌بینی شده در سامانه یادگیری الکترونیکی که یکی از برنامه‌های ما خواهد بود، از کاملترین و جامع‌ترین ابزارهای الکترونیکی بهره بگیریم تا افراد با عضویت در این پایگاه بتوانند از آن استفاده کنند. این دو روز در شرایط فعلی در دسته‌بندی‌های موضوعی طراحی شده تا افراد بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: همچنین امکان پرسش و پاسخ خودآزمایی و تالارهای بحث و گفت وگو در کنار کلاس مجازی جامع‌ترین و کامل‌ترین آموزش الکترونیکی را در اختیار قرار می‌دهد و کاربر وارد شده می‌تواند صفحه به صفحه پیش رود آموزش را تکمیل کند و از گواهی‌های که صادر می‌شود استفاده کند.

حسینی افزود: در کنار رونمایی از این پایگاه اینترنتی نسخه الکترونیکی از لوح فشرده مربوط به تلفن همراه آثار شهید مطهری رونمایی می‌شود که نسخه ای است که نسخه پی دی اف آن برای اولین بار تمام آثار شهید مطهری را ارائه می‌کند و در نرم افزارهای مختلف از ویندوز گرفته تا اندروید قابل استفاده است.

در انتهای این مراسم علی لاریجانی با عضویت در این پایگاه آن را افتتاح کرد.

منبع: تسنیم